• ESCOLA
    • HISTÒRIA DE L’ESCOLA
    • PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
    • L’ANGLÈS A L’ESCOLA
    • INNOVACIÓ EDUCATIVA
    • CREIXEMENT PERSONAL
    • OBERTURA AL MÓN
  • ETAPES
    • INFANTIL
    • PRIMÀRIA
    • ESO
    • BATXILLERAT
  • SERVEIS
    • ESPAI MIGDIA
    • TRANSPORT
    • DOIP
    • ACOLLIDA
    • CALENDARI ESCOLAR
    • ACTIVITATS D’ESTIU
    • ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
    • UNIFORMES
  • NOTÍCIES
  • AMiPA
  • CIC IDIOMES
  • CONEIX-NOS
    • CANAL DE VÍDEOS
    • REVISTES
    • TOUR VIRTUAL
    • CONTACTAR
    • JORNADA D’AULES OBERTES
    • ALUMNI ESCOLA MERITXELL
  • TREBALLA AMB NOSALTRES
  • Català

Contacte    937 556 550   secretaria@escolameritxell.org   C/ Passet, 16 Urb. Can Quirze, Mataró

Escola Meritxell
  • ESCOLA
    • HISTÒRIA DE L’ESCOLA
    • PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
    • L’ANGLÈS A L’ESCOLA
    • INNOVACIÓ EDUCATIVA
    • CREIXEMENT PERSONAL
    • OBERTURA AL MÓN
  • ETAPES
    • INFANTIL
    • PRIMÀRIA
    • ESO
    • BATXILLERAT
  • SERVEIS
    • ESPAI MIGDIA
    • TRANSPORT
    • DOIP
    • ACOLLIDA
    • CALENDARI ESCOLAR
    • ACTIVITATS D’ESTIU
    • ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
    • UNIFORMES
  • NOTÍCIES
  • AMiPA
  • CIC IDIOMES
  • CONEIX-NOS
    • CANAL DE VÍDEOS
    • REVISTES
    • TOUR VIRTUAL
    • CONTACTAR
    • JORNADA D’AULES OBERTES
    • ALUMNI ESCOLA MERITXELL
  • TREBALLA AMB NOSALTRES
  • Català

Creixem acompanyats

  • Home
  • Noticies
  • Escola
  • Creixem acompanyats

Creixem acompanyats

  • Categories Escola, Innovació educativa
  • Data 18 de gener de 2022

L’organització de les escoles ha de facilitar que els infants, sobretot durant els seus primers anys, se sentin plenament acompanyats durant el seu desenvolupament global.

Aquest acompanyament resulta un procés únic i resulta important per, entre molts altres motius, crear vincles afectius. Aquests vincles es creen, no només amb els mestres, sinó també amb l’escola i amb l’entorn d’aprenentatge que aquesta suposa. El vincle afectiu ajudarà a mantenir un estat d’ànim tranquil, segur i serè que estimuli una bona autoestima i una bona imatge d’un mateix.

Aquesta ha sigut una de les característiques principals de la nostra escola al llarg dels seus més de 50 anys d’història. A més, des del curs 2019-2020 l’organització interna de les etapes educatives de l’Escola Meritxell promou, precisament, aquest acompanyament únic.

Normalment trobem una primera etapa que correspon al 2n cicle d’Educació Infantil, P3, P4 i P5 i una següent etapa, ja obligatòria i acadèmicament escolar, que és Primària. 

A l’escola Meritxell però, agrupem aquest tres cursos d’Infantil amb el Cicle Inicial de Primària, 1r i 2n, per fer un etapa més àmplia que anomenem EiCi (Educació Infantil i Cicle Inicial) i que té la responsabilitat sobre els infants des dels 3 anys i fins els 8.

Aquesta etapa 3-8 ens permet treballar sota una mateixa mirada pedagògica i de manera progressiva tots els objectius, capacitats i competències a assolir durant aquest cinc primers anys d’escolarització.

A més, l’acompanyament de les tutores, principals responsables dels alumnes, és clau. Les tutores tenen els mateixos alumnes durant els primers anys a l’escola: dos cursos seguits a P3-P4 i, novament dos cursos seguits, també a P5-1r, afavorint la coneixença i la relació autònoma i acompanyant la culminació de processos clau en l’aprenentatge com l’autonomia personal, la lògica i l’abstracció matemàtica o la lectoescriptura.

Iñaki Brosel Escola Meritxell

De fet, aquest acompanyament ens ha permès dur a terme projectes de gran envergadura. Entre ells un pla de desenvolupament de la lectoescriptura 3-8 propi. En aquest pla s’estableix, curs per curs, des de P3 fins a 2n, tots i cada un dels objectius a assolir en cada moment de desenvolupament respecta la parla, l’escolta, la lectura i l’escriptura. 

Aquest pla de desenvolupament de la lectoescriptura potencia les característiques més importants de cada un dels moments d’adquisició de les diferents habilitats requerides en aquest procés tant cabdal a nivell educatiu, tot respectant el ritme i el moment maduratiu de cada infant. També ens ha permès fer anàlisis profundes sobre què i com ensenyem a llegir i a escriure. 

Autor: Iñaki Brosel i Goiricelaya

Cap d’estudi d’Educació Infantil i Cicle Inicial – Escola Meritxell

Comparteix a xarxes socials

Tag:infantil, innovacio educativa, primària

Escola Meritxell

Article anterior:

L'Escola Meritxell amb La Marató de TV3
18 de gener de 2022

Article següent

Jornada d'Aules Obertes 2022
8 de febrer de 2022

Cerca

Alumni Escola Meritxell

BLOGS DE L’ESCOLA

Blog EiCi - Infantil i Cicle Inicial de Primària

Blog de Primària

Blog de la ESO

Blog de Batxillerat

Blog d'Extraescolars

Blog Espai Migdia

Blog Activitats d’Estiu

Diploma Dual High School

Diploma Dual American High School Escola Meritxell de Mataró
logo meritxell

937 556 550

secretaria@escolameritxell.org

C/ Passet, 16 Urb. Can Quirze, Mataró

Legal

  • Nota Legal
  • Política de Privadessa
  • Política de privadesa xarxes socials
  • Política de cookies
  • Portal de transparència
Panel Cookies

Copyright © 2016-2021 - ESCOLA MERITXELL

  • Català