Espai Migdia

Espai Migdia Escola Meritxell

L’Espai Migdia és un moment del dia que ha de proporcionar als infants:

Temps menjar Temps Descansar

Partim de la idea que el temps de migdia que els infants passen a l’escola s’ha d’assemblar, tant com sigui possible, al que passarien a casa. Volem que sigui un temps que els alliberi de la necessària atenció i esforç que requereixen les tasques escolars, i que permeti als infants reemprendre la jornada de la tarda amb la millor disposició per a afrontar la feina a l’aula.

L’Espai Migdia de l’Escola Meritxell es construeix sobre tres pilars fonamentals:

INFANTS

• Que trien el seu lleure.

• Atesos per persones preparades.

• Emocionalment escoltades.

EQUIPS

• Que lideren el projecte.

• Que aprenen i milloren de manera continuada.

• Coordinats amb la direcció i les tutories.

PRODUCTE

• Aliments i joguines de qualitat i proximitat (pagesos / artesans de la joguina).

• Innovació i millora continuada. Els nostres menus estan adaptats a les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i a les recomanacions de la guia l’Alimentació Saludable a l’etapa escolar publicada pel Departament de Salut.

F.ROCA, el nostre partner

Temps menjar Temps Descansar

Cuiners i persones especialitzades en el món de la cuina per a infants, amb àmplia experiència en el món de l’hosteleria.

Cap de Cuina de l'Escola Meritxell

L’Eduard és cuiner i va arribar a la nostra escola a principis del curs 2017-2018. Proper i atent, és un professional, amb experiència, que estima la seva feina i que adopta una actitud positiva en el seu dia a dia. Aquesta actitud afavoreix una bona relació amb el seu equip i amb els alumnes de la nostra escola.

Pedagogs i persones amb una àmplia experiencia en l’atenció dels infants en espais no formals.

Cap de Monitoratge de l'Escola Meritxell

La Lara va estudiar Farmàcia i Magisteri, va fer l’escolarització en anglès. La seva passió és l’esport, activitat que compagina amb la de coordinadora de l’Espai Migdia de l’escola i d’un club esportiu. És molt resolutiva i afronta els reptes amb determinació, fet que aporta molta seguretat a la franja del migdia de la nostra escola. Té un gran sentit de l’humor, una característica valorada molt positivament pels nostres infants i joves

Eixos bàsics de cuina

OFERTA GASTRONÒMICA PERSONALITZADA

Quatre propostes de menús personalitzades amb les corresponents derivacions per a dietes i intoleràncies.

1. Pels alumnes d’Infantil fins a 2n de primària
  2. A partir de 3r de Primària, fruita variada de postres.
  3. A partir de 5è de Primària, dues opcions de guarnició a escollir.
  4. A partir de 1r de l’ESO, hi ha l’opció d’escollir entre dos primers i dos segons, als que sumem la variació de les guarnicions i les postres.

CUINA TRADICIONAL I MEDITERRÀNIA

• Incorporem la cultura gastronòmica catalana a la cuina de col·lectivitats.

• Els menús de l’escola tenen el segell Marca Cuina Catalana

PRODUCTES DE QUALITAT

• Presència en els menús de productes ecològics (30%) i de proximitat(70%).

• Qualitat en el producte: l’oli d’oliva verge extra, les carns picades elaborades especialment per a nosaltres sense productes al·lergògens i sense conservanst químics, el pollastre groc català, la vedella de Girona, el bacallà d’Islàndia i el iogurt La Fageda.

SALUT

• Menús equilibrats i supervisats per un equip de dietistes i nutricionistes que segueixen les recomanacions del Departament de Salut.

• Aquests menús estan adaptats a les temporades de tardor-hivern i primavera-estiu

SEGURETAT ALIMENTÀRIA

• Metodologia de treball basada en l’APPCC – anàlisi de perill i control de punts crítics.

• Realització d’auditories externes i internes periòdiques.

• Cuina certificada i auditada per l’Associació de celíacs (segell de l’Associació de celíacs 2020)

SERVEIS DE RESTAURACIÓ

• Menús diaris per a la comunitat educativa

• Cafeteria

• Picnics i berenars

• Celebracions i/o serveis especials a l’escola

Eixos bàsics de monitoratge

LEURE LLIURE

• L’infant tria entre diferents espais lúdics.

• Ludoteques per a Infantil i Primària i espais exclusius per a joves.

• Una part de l’equip de monitoratge té relació amb els infants en llengua anglesa.

BENESTAR EMOCIONAL

• Metodologia basada en la gestió emocional dels conflictes.

• L’infant aprèn a ser proactiu amb les seves emocions.

SELECCIÓ I FORMACIÓ CONTINUADA

• Seleccionem actituds, i formem dinamitzadors amb habilitats centrades en l’atenció a l’infant.

• Programació interna de formació,
en col·laboració amb diferents administracions i entitats (Creu Roja).