Espai Migdia

Espai Migdia Escola Meritxell

L’Espai Migdia és un moment del dia que ha de proporcionar als infants:

Temps menjar Temps Descansar

Partim de la idea que el temps de migdia que els infants passen a l’escola s’ha d’assemblar, tant com sigui possible, al que passarien a casa. Volem que sigui un temps que els alliberi de la necessària atenció i esforç que requereixen les tasques escolars, i que permeti als infants reemprendre la jornada de la tarda amb la millor disposició per a afrontar la feina a l’aula. 

L’Espai Migdia de l’Escola Meritxell es construeix sobre tres pilars fonamentals:

INFANTS

• Que trien el seu lleure.

• Atesos per persones preparades.

• Emocionalment escoltades.

EQUIPS

• Que lideren el projecte.

• Que aprenen i milloren de manera continuada.

• Coordinats amb la direcció i les tutories.

PRODUCTE

• Aliments i joguines de qualitat i proximitat (pagesos / artesans de la joguina).

• Innovació i millora continuada. Els nostres menus estan adaptats a les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) i a les recomanacions de la guia l’Alimentació Saludable a l’etapa escolar publicada pel Departament de Salut.


F.ROCA, el nostre partner

Temps menjar Temps Descansar

Cuiners i persones especialitzades en el món de la cuina per a infants, amb àmplia experiència en el món de l’hosteleria.

Cap de Cuina de l'Escola Meritxell

L’Eduard és cuiner i va arribar a la nostra escola a principis del curs 2017-2018. Proper i atent, és un professional, amb experiència, que estima la seva feina i que adopta una actitud positiva en el seu dia a dia. Aquesta actitud afavoreix una bona relació amb el seu equip i amb els alumnes de la nostra escola.

Pedagogs i persones amb una àmplia experiencia en l’atenció dels infants en espais no formals.

Cap de Monitoratge de l'Escola Meritxell

La Lara va estudiar Farmàcia i Magisteri, va fer l’escolarització en anglès. La seva passió és l’esport, activitat que compagina amb la de coordinadora de l’Espai Migdia de l’escola i d’un club esportiu. És molt resolutiva i afronta els reptes amb determinació, fet que aporta molta seguretat a la franja del migdia de la nostra escola. Té un gran sentit de l’humor, una característica valorada molt positivament pels nostres infants i joves


Eixos bàsics de cuina

OFERTA GASTRONÒMICA PERSONALITZADA

Quatre propostes de menús personalitzades amb les corresponents derivacions per a dietes i intoleràncies.

  1. Pels alumnes d’Infantil fins a 2n de primària
  2. A partir de 3r de Primària, fruita variada de postres.
  3. A partir de 5è de Primària, dues opcions de guarnició a escollir.
  4. A partir de 1r de l’ESO, hi ha l’opció d’escollir entre dos primers i dos segons, als que sumem la variació de les guarnicions i les postres.

CUINA TRADICIONAL I MEDITERRÀNIA

• Incorporem la cultura gastronòmica catalana a la cuina de col·lectivitats.

• Els menús de l’escola tenen el segell Marca Cuina Catalana

PRODUCTES DE QUALITAT

• Presència en els menús de productes ecològics (30%) i de proximitat(70%).

• Qualitat en el producte: l’oli d’oliva verge extra, les carns picades elaborades especialment per a nosaltres sense productes al·lergògens i sense conservanst químics, el pollastre groc català, la vedella de Girona, el bacallà d’Islàndia i el iogurt La Fageda.

SALUT

• Menús equilibrats i supervisats per un equip de dietistes i nutricionistes que segueixen les recomanacions del Departament de Salut.

• Aquests menús estan adaptats a les temporades de tardor-hivern i primavera-estiu

SEGURETAT ALIMENTÀRIA

• Metodologia de treball basada en l’APPCC – anàlisi de perill i control de punts crítics.

• Realització d’auditories externes i internes periòdiques.

• Cuina certificada i auditada per l’Associació de celíacs (segell de l’Associació de celíacs 2020)

SERVEIS DE RESTAURACIÓ

• Menús diaris per a la comunitat educativa

• Cafeteria

• Picnics i berenars

• Celebracions i/o serveis especials a l’escola


Eixos bàsics de monitoratge

LEURE LLIURE

• L’infant tria entre diferents espais lúdics.

• Ludoteques per a Infantil i Primària i espais exclusius per a joves.

• Una part de l’equip de monitoratge té relació amb els infants en llengua anglesa.

BENESTAR EMOCIONAL

• Metodologia basada en la gestió emocional dels conflictes.

• L’infant aprèn a ser proactiu amb les seves emocions.

SELECCIÓ I FORMACIÓ CONTINUADA

• Seleccionem actituds, i formem dinamitzadors amb habilitats centrades en l’atenció a l’infant.

• Programació interna de formació,
en col·laboració amb diferents administracions i entitats (Creu Roja).

Compartir:

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies