NOTÍCIES

• -

Campanya solidària de recollida de xandalls

Ens fa molta il·lusió explicar-vos que els primers xandalls ja han arribat a l’escola de Senegal!

Tota la comunitat educativa de l’École de Primaire de Niafor està molt contenta i agraïda per la solidaritat de les nostres famílies.

La campanya segueix oberta fins a final de curs! Per això, us animem a seguir-hi col·laborant.

No podríem endegar la setmana amb una notícia millor!

Moltes gràcies per fer-ho possible!!

Els professors del Meritxell de ben a prop: Sònia Rojas

Tags :

Avui entrevistem a la Sònia Rojas, professora i tutora de 4t d’ESO i Community Manager de l’escola

L’Escola som una gran família. A l’Escola Meritxell tenim grans persones i professionals!

Per què un dia vas decidir dedicar-te a la docència?

Vaig estudiar Enginyeria Tècnica de Telecomunicacions i Superior en Electrònica a Enginyeria i Arquitectura La Salle, Universitat Ramon Llull. Quan estava en els últims cursos em van contractar a la facultat, en el Laboratori de Comunicacions (LABCOM) i com a professora de Càlcul Numèric a segon de carrera i de pràctiques de Compatibilitat Electromagnètica. Va arribar un dia que vaig veure que el que m’agradava era la docència, clar que els alumnes que havia tractat fins aquell moment eren més grans. Però volia provar a secundària, poder despertar l’interès per les ciències i en especial per la Tecnologia. I vaig marxar de la Universitat per venir aquí a l’Escola Meritxell.

Quina és la teva història a l’escola?

Fa 17 cursos que estic a l’Escola! Respecte a les assignatures que he donat durant aquests anys han estat moltes, a l’ESO matemàtiques, tecnologia, física i química, TIC,  emprenedoria… i a Batxillerat matemàtiques, economia de l’empresa i tecnologia industrial, com veieu de tot!.

Fa anys que sóc tutora de 4t d’ESO i m’agrada molt. En aquest curs es tanca una etapa i s’ha de decidir que fer després de l’ESO. És especial, ajudes a definir-se als alumnes, alguns ho tenen clar però altres els veus dubtant i els has de fer un acompanyament cap a la seva decisió. A més, és el curs on anem de viatge de final d’etapa. Al maig, anem una setmana a Itàlia, és molt cansat i s’ha de preparar molt bé, però els alumnes l’esperen amb molta il·lusió i quan passen els anys i et venen a veure sempre et recorden alguna cosa d’Itàlia! Aquí sí que podria explicar moltes anècdotes i coses que ens han passat…

A part sóc la Community Manager de l’Escola, m’encarrego de les Xarxes Socials i de la Newsletter. Quan m’ho van proposar va ser un repte per mi, després d’alguns cursos puc dir que m’agrada molt, a més és una manera de saber que es fa a tota l’Escola!

Com et descrius com a professor?

Com a docent, sóc una professora amb molta paciència i crec que amb bona relació amb els alumnes. Em sento còmode als cursos superiors de l’ESO i a Batxillerat.

Respecte a la forma de donar les classes es pot dir, que durant els transcursos dels anys, he hagut d’anar canviat. Deixant de banda, el canvi de lleis d’educació, també els alumnes que tinc al davant són diferents, el que un curs ha funcionat, al següent potser no. Per això és molt important saber adaptar-se al grup i a la situació. També haig de dir que tinc la sort de compartir assignatures amb molts bons companys i companyes i entre tots intentem anar millorant cada dia.

Des del punt de vista emocional, cada etapa escolar té la seva dificultat. A secundària i batxillerat, tractes amb adolescents, una etapa a vegades difícil, conèixer tot el que els hi passa i ajudar-los en els moments de baixada, o de dificultat també és molt important.

Com definiries l’escola?

L’Escola som una gran família, crec que és molt important el factor humà i que aquí a l’Escola Meritxell tenim grans persones i professionals! Som una escola  oberta, ens adaptem als canvis que ens demana la societat i preparem als alumnes tant en coneixements, com a valors i esperit crític.

Quin és el principal objectiu que et marques amb els teus alumnes?

Com ja he anat comentant, el que vull és despertar interès i curiositat per les ciències i la tecnologia. I que aquells que els hi costi o no li agradin, com per exemple les matemàtiques, no les donin per perdudes, si cal explicar-ho moltes vegades i de diferents formes ho faig. Tothom ho pot fer, amb esforç i constància.

A batxillerat, ja és diferent, els que fan tecnologia industrial són els que en un principi es decanten per una carrera de tecnologia, són els meus petits enginyers i enginyeres! Quan estudien enginyeria i després saps de la seva vida o et vénen a veure, m’agrada pensar que una mica d’aquestes ganes de cursar aquestes carreres els hi vaig transmetre a les meves classes.

I un altre objectiu que tinc, és aprendre sempre, els alumnes t’ensenyen moltes coses. Amb els treballs de recerca de batxillerat, cada any aprenc alguna cosa. Com fer un superordinador, disseny 3D, física quàntica, disseny d’un dron, d’un coet…. són petits exemples del que els meus alumnes m’han ensenyat en aquests últims anys.

I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets?

Primer de tot, sóc una persona molt familiar. M’agrada estar amb les meves filles, la Laia i la Queralt i amb el meu home, en Rafel. Això, per mi, és el més important, junt amb els meus pares i la meva germana.

I després sóc una persona molt activa tant social com políticament parlant. Durant anys, he estat la Vocal dels Dolços Guerrers (representant dels pares i mares de nens amb diabetis) de l’Associació de Diabètics de Catalunya, la meva filla gran va debutar amb set anys i des de llavors he ajudat a altres famílies que els seus fills han debutat en diabetis. Actualment, formo part de la Delegació de les Comarques Gironines d’aquesta associació. També m’agrada col·laborar en els diferents actes que s’organitzen en el meu barri, Les Creus  de Pineda de Mar.

I des de molt jove, he estat sempre en política. Fa anys, vaig ser regidora d’Ensenyament i joventut de Pineda de Mar, ho vaig deixar durant un temps per dedicar-me a les meves filles, i ara que ja són més grans he tornat a la política municipal. Ara farà dos anys, que junt amb persones de diferents barris de Pineda, vam crear la Plataforma democràtica EnMarxa de Pineda de Mar. Actualment soc una vocal del partit i m’agrada treballar amb els meus companys per a millorar Pineda.

Com veieu, estic una mica entretinguda!

Primera posició en els resultats de les proves externes d’ESO4 a Mataró

Els alumnes d’ESO4 de l’Escola Meritxell van obtenir el millor resultat de Mataró en les proves externes que realitzen tots els alumnes a Catalunya per segon any consecutiu. Amb una nota global de 96,22, els nostres alumnes van tornar a aconseguir la primera posició tal com ho van fer el curs anterior.

En aquest enllaç (resultats) podeu consultar l’històric dels resultats dels darrers anys.

La més sincera enhorabona a tot l’alumnat i també als seus professors!

L’Escola Meritxell amb La Marató de TV3

L’Escola Meritxell ha col·laborat, una edició més, amb la Marató de TV3, dedicada en aquesta ocasió a les malalties minoritàries.

En aquest sentit, i en suport a la recerca clínica sobre aquestes malalties, l’escola ha organitzat diverses activitats i xerrades informatives en què ha participat tota la comunitat educativa. La seva implicació ha permès que les accions programades hagin estat tot un èxit.

Els diners recaptats (2.169,76€) quedaran ingressats al compte de la Fundació La Marató de TV3.

Vine a conèixer l’escola Meritxell

No perdis l’ocasió de conèixer el nostre Projecte Educatiu, les nostres instal·lacions en contínua actualització, el nostre entorn privilegiat… i les persones que tenim cura en el dia a dia que l’alumnat visqui l’experiència educadora i educativa de les seves vides. Vine a veure les expressions que fan els nens i nenes, nois i noies, en un dia qualsevol. Com aprenen, com investiguen, com emprenen, com es desenvolupen com a persones des del gaudi i la feina ben feta.

Demana dia i hora de visita i el Director Pedagògic t’atendrà personalment durant una hora, aproximadament.

A més, ja et pots reservar l’agenda per a la nostra Jornada d’Aules Obertes, programada per al dissabte 7 de març.

Tenim moltes ganes de conèixer el teu fill o la teva filla, i a tu, personalment.

Demana cita trucant al 93 755 65 50 o enviant un correu electrònic a secretaria@escolameritxell.org.

• -

Resultats a les proves de competències bàsiques

Tags :

Com fem cada any (aquí els resultats del 2018 i aquí els del 2017) us fem una anàlisi del resultats de l’escola dins les proves de competències bàsiques. Si no sabeu que són, després de l’análisi us en fem breu un resum.

Resultats de l’Escola Meritxell

A 6è de Primària, destaquem que:

• En totes les matèries (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) ens mantenim, per cinquè any consecutiu, per sobre de la mitjana de Catalunya. En Medi Natural ho fem per segon any consecutiu des que es va començar a implementar aquesta prova.
  • I també tenim resultats superiors a la mitjana de l’AEC en totes elles.
  • En Anglès, Català i Castellà els nostres alumnes assoleixen uns resultats molt superiors a la mitjana catalana i superiors a la de l’AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

• Enguany en Matemàtiques, Castellà i Anglès, els nostres alumnes han assolit uns resultats en la zona superior (mitjana-alta i alta) molt destacables respecte la mitjana catalana i la de l’AEC.
  • En Llengua Catalana i Ciència i Tecnologia, seguim per sobre de la mitjana catalana i molt a prop de la mitjana AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU.

En primer lloc, cal deixar palès l’èxit que suposa que, per 10è any consecutiu el 100% dels nostres alumnes hagi aprovat les PAU el mes de juny i que el 71% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.

Analitzats els resultats en clau interna, constatem que el 92,8% dels nostres alumnes superen el Batxillerat en primera convocatòria i el 100% en convocatòria extraorinària. Podeu accedir a l’informe sencer a través d’aquest enllaç.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític.

Què són les proves de competències bàsiques?

Creixement Personal a l'Escola Meritxell de Mataró

Són unes proves que realitza anualment el Departament d’Ensenyament i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

Els professors del Meritxell de ben a prop: Clara Roig

Tags :

Avui entrevistem a la Clara Roig, professora de visual i plàstica a Educació Primària.

– Per què un dia vas decidir dedicar-te a la docència?

– Quant temps fa que t’hi dediques i per on has passat fins avui?

Em dedico a la docència fa 39 cursos! Els 4 primers a English School Santa Claus (Barcelona). Els 35 restants a l’Escola Meritxell.

Quina és la teva història a l’escola?

Al llarg de tot aquest temps he tingut el privilegi de portar la tutoria i impartir classes a gairebé tots els cursos de primària i també a educació infantil. Durant els últims 10 cursos dono les clases de l’assignatura de visual i plàstica.

Defujo la monotonia, així que per a mi aquest recorregut ha estat molt enriquidor.

– Com et descrius com a professora?

Com a persona, a més de mestra, crec que és molt important l’actitud receptiva, comunicativa, engrescadora, participativa, empàtica en qualsevol moment: dins i fora de l’aula. Valoro el treball ben fet, aconseguit a partir de l’observació acurada de l’entorn i la interiorització de recursos que permetin avançar en el coneixement.

– Com definiries l’escola?

L’Escola és l’espai que afavoreix i enriqueix el creixement personal de totes les persones que la formen. L’Escola és el motor que genera actituds de recerca i superació, fent sentir que hi ha diferents maneres de percebre, de pensar i de construir coneixement.

– Quin és el principal objectiu que et marques amb els teus alumnes?

L’objectiu que em marco amb els meus alumnes és plantejar propostes com a punt de partida que despertin  il·lusió  per arribar a l’experimentació, la comprensió i el creixement personal. Alhora, generar situacions que permetin expressar i percebre sentiments i emocions per comprendre, conèixer i acostar-se al Món.

– I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets?

Sóc una persona observadora que estima el seu entorn. M’agrada comunicar-me amb la mirada, els gestos i els somriures. Em diverteix tot el que fa referència al llenguatge plàstic: formes, textures, colors. I, sobretot,  m’enriqueix escoltar i passejar amb mirada desperta.

Noves instal·lacions a Infantil i ESO

Tags :

Un any més comencem el curs amb millores a les nostres instal·lacions. Aquests canvis i millores responen a un ambiciós Projecte Educatiu de Centre, tot cercant la imatge d’ordre, calidesa, funcionalitat i modernitat que volem transmetre i per adequar-les a la innovació pedagògica i educativa que ens caracteritza.

Aprofitant l’entorn privilegiat del què gaudim, en els últims anys hem estrenat un nou edifici de Batxillerat, laboratoris, biblioteca, sala d’actes i de reunions i hem millorat les infraestructures tecnològiques, donant cobertura a les necessitats que comporta la gran quantitat de dispositius amb què treballa alumnat i professorat. Fa dos anys vàrem transformar per complet l’antiga Secretaria i d’alguns dels seus espais annexos i es va escometre el projecte de renovació de la instal·lació de gas, amb el propòsit de millorar-ne l’eficiència energètica i, sobretot, la confortabilitat del nostre alumnat i personal. El curs passat li va toca el torn al menjador i la zona d’esbarjo d’Educació Infantil.

ESO estrena aules

Aquest any hem millorat les aules d’ESO de l’edifici principal amb amb totes les instal·lacions noves, paviment, sostres, lluminària, tancaments, lavabos, noves aules de desdoblament, sales de professors i aules amb plafons mòbils que permeten adequar l’espai a les diferentes activitats que s’hi facin i al nombre d’alumnes.

Infantil té una plaça i nova decoració

També ha estat un estiu per seguir millorant les instal·lacions dels més petits de l’escola. A Infantil hem creat nous espais, tenim nou mobiliari i un espai obert, la Plaça, a on els alumnes d’Infantil poden treballar els diferents i divertits ambients pedagògics que conformen el projecte educatiu d’aquesta etapa.

Us encoratgem a comprovar personalment -si és que no ho heu fet ja- quin ha estat el resultat de les obres d’enguany, i la resta de millores que hem anat implementant.

Si ara no us és possible, les Jornades d’Aules Obertes que se celebraran al primer trimestre de l’any vinent també serà un bon moment. O si ho preferiu, demaneu una cita personalitzada amb el Director Pedagògic de l’escola a través del telèfon 937556550. Ens ajustarem a les vostres necessitats.

Acte inaugural del 50è aniversari

Tags :

Com molts de vosaltres sabeu aquest any l’Escola Meritxell compleix 50 anys i volem celebrar-ho com es mereix. Per donar inici a les celebracions del 50 aniversari de l’escola el passat dijous 19 vam organitzar l’acte inaugural.

Vàrem comptar amb l’assistència de Miquel Àngel Vadell, Regidor delegat d’Urbanisme, Educació i Formació Professional i Josep Timoneda, director d’Educació de l’Ajuntament de Mataró, Pere Masó, director dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament Generalitat de Catalunya, Quim Perejoan, regidor d’Educació de l’Ajuntament d’Argentona entre d’altres personalitats del món educatiu, social i econòmic de la comarca.

L’acte va ser presentat per la Gemma Ventura Riera (professora), la Núria Pons Bosch (alumna) i el Roger Mayol Coll (alumne) que van fer una súper feina i va tenir tres parts. En una primera, i després de rebre la benvinguda per part de Jordi Casals, president de la Fundació Meritxell, els presentadors van fer un recorregut per la història de l’escola gràcies a un vídeo commemoratiu i van fer un repàs amb agraïments a totes les persones que al llarg de 50 anys han format i segueixen formant part de la família del Meritxell: professors, alumnes, famílies, personal, etc.. A continuació podeu veure el vídeo dels 50 anys del Meritxell.

Si seguiu aquest enllaç podeu veure la versió de 4 minuts del vídeo.

A la segona part els assistents van escoltar amb molta atenció els parlaments de:

• Josep Costa, membre del patronat de la Fundació Meritxell.
  • Ferran Costa, Conseller General del Govern d’Andorra i ex alumne de les primeres promocions de l’escola.
  • el Dr. Miquel Prats, professor de tecnologia educativa de Blanquerna-Universitat Ramon Llull que ens va oferir una xerrada sobre “Innovació, Tecnologia i Educació” i que podeu veure fent clic en aquest enllaç.
  • i, finalment, el Parlament de cloenda a càrrec de Miquel Àngel Vadell, regidor d’Educació de l’Ajuntament de Mataró que també va descobrir la placa conmemorativa del 50è aniversari

I també vam tenir el plaer d’escoltar la intervenció musical de l’Ariadna Moñino, alumne del Meritxell.

I en la tercera part tots els assistents van poder gaudir d’una copa de cava i un pica pica a la zona de l’edifici de batxillerat. També es va obsequiar a tots els assistents amb un exemplar del llibre que repassa aquests primers 50 anys d’història de la nostra escola.

Us deixem algunes imatges de l’acte:

Aquest era el primer d’una sèrie d’actes que durem a terme durant tot l’any i dels que us anirem informant. Si no et vols perdre cap acte pots seguir-nos a les nostres xarxes socials o estar atent a la newsletter que enviem mensualment a la comunitat Meritxell.

Si ets exalumne de l’escola t’animem a donar-te d’alta al nostre Alumni perquè també tenim previstos actes especials per als exalumnes i que sigui el germen d’una associació permanent perquè tots aquells que han passat per l’escola no perdin el contacte entre ells i segueixin formant part de la gran família del Meritxell.

Moltes gràcies a tots per aquests 50 anys!

• -

Bus llançadora, el nou servei de transport escolar

Coincidint amb el nou curs escolar 2019-2020, l’escola posarà en marxa el nou servei de bus llançadora (per a alumnes a partir de 16 anys), que efectuarà la connexió entre l’estació de tren de Mataró i l’escola.

El bus sortirà de l’estació als matins per ser a l’escola a les 8h. A les 14h, ho farà en sentit invers.