Back

Partim de la idea que el temps de migdia que els infants passen a l’escola s’ha d’assemblar, tant com sigui possible, al que passarien a casa. Volem que sigui un temps que els alliberi de la necessària atenció i esforç que requereixen les tasques escolars, i que permeti als infants reemprendre la jornada de la tarda amb la millor disposició per a afrontar la feina a l’aula.

La tasca de monitoratge, tal i com l’entenem, va necessàriament lligada a l’educació en uns hàbits alimentaris saludables i –encara més– a la creació d’una veritable cultura gastronòmica en el marc del nostre entorn cultural.

A més d’aprendre a menjar bé, els infants poden triar entre jugar, llegir, descansar, cantar, escoltar contes, jugar a ping-pong, fer esport i moltes coses més.

Els infants disposen de racons permanents i d’altres temporals que els permeten escollir l’activitat que els ve de gust fer, i tenen l’opció, a més, de proposar i participar en diferents tallers. En cadascun dels racons hi ha sempre un monitor.

Els tallers són organitzats pel propi equip de monitoratge, amb la coordinació i valoració de la Coordinadora del Centre, L’Elena Garcia, i la Coordinadora Pedagògica de Dino, la Susana Fernández.

Els monitors reben formació permanent per aprendre i millorar l’atenció a l’infant i la dinamització del lleure a l’espai de migdia.

 

Activitats de lleure

[accordian fields=”4″ accordian_title=”,Racons d’activitats permanents,Racons d’activitats temporals,Tallers,Projecte ‘Cuines del Món’” accordian_text=”,Són aquells espais destinats a activitats que tenen lloc de manera continuada al llarg del curs escolar. Es prioritza la creació de , com a mínim , dos racons d’activitats permanents:

  • Un que faciliti l’activitat física , localitzat a la pista d’esports. En el marc d’aquest racó , tenen lloc jocs de pilota , a partir dels quals es fan competicions ,  lliguetes o campionats.
  • Un que faciliti activitats més “tranquil·les”. En el marc d’aquest racó , tenen lloc activitats en què els infants juguen , asseguts , a contruccions , jocs de taula , jocs simbòlics , llegeixen o escolten contes ,…

,Són aquells espais destinats a activitats que tenen lloc de manera puntual. Aquestes activitats faciliten altres opcions de joc als alumnes , i els dóna la possibilitat d’ampliar , progressivament , el joc del dia a dia.,Els tallers són activitats que enriqueixen els racons que més èxit tenen entre els alumnes. Van sorgint durant el curs , a partir de les propostes dels infants i de l’equip de monitors.,Una vegada al mes , i concidint amb el dia que l’equip de cuina elabora un menú basat en els usos culinaris d’altres països , els monitors organitzen activitats tradicionals del països en qüestió.”/]