
Els reptes del curs 2025-26: una escola en evolució
Com cada nou curs, a l’Escola Meritxell ens plantegem com millorar el que som, el que fem i el que volem ser.
Us compartim en aquest article alguns dels reptes i canvis més destacats per al curs 2025-26. No hi són tots els que volem treballar aquest curs i, per això, us convidem a visitar-nos, a assistir a les reunions, fer preguntes i implicar-vos en el projecte educatiu de la nostra comunitat.
Una mirada al futur: canvis pedagògics rellevants
1. Reforçar el treball competencial
Aquest curs intensificarem el treball per àmbits i projectes a totes les etapes. Però també:
- A Infantil replantejarem el canvi de format de les activitats digitals de consciència fonològica a format paper.
- A Primària, implementarem l’Emat (en lloc de l’InnovaMat) i un sistema de seguiment per assegurar-ne un desplegament coherent i adequat.
- A ESO, introduint noves unitats integradores que combinen matèries per abordar problemes reals.
- A Batxillerat, potenciant els projectes interdisciplinaris i de recerca amb impacte social.
- Per a tots els cursos, d’Infantil fins a ESO: reformularem i impulsarem els padrinatges en anglès.
Però també volem valorar la incidència en els resultats de l’aprenentatge d’aquelles matèries que han canviat els llibres digital a llibres paper per aplicar-hi, si fos el cas, les mesures correctores necessaries.
2. Potenciar l’oralitat i el pensament crític
Estem treballant per incorporar eines i metodologies que ajudin l’alumnat a:
- Expressar millor les idees de forma oral i escrita.
- Participar en debats, presentacions i activitats que fomentin la reflexió crítica.
- Consolidar rutines de pensament a l’aula.
- Crearem un criteri unificat a Batxillerat sobre l’ús de la IA en treballs avaluatius.
- Recuperarem la participació al “Llibre Gegant de Sant Jordi” de Mataró a 4t d’ESO.
3. Més acció tutorial, més orientació
Aquest any reforcem el pla d’orientació educativa i personal:
- Oferim orientació acadèmica i emocional a tots els cursos, però especialment a 3r i 4t d’ESO i a Batxillerat.
- Estem estudiant com millorar el seguiment del benestar emocional de l’alumnat a través d’accions concretes i eines adaptades a cada etapa.
- Volem incidir en una comunicació respectuosa, positiva, assertiva, adequada a la situació, treballar l’escolta activa, etc.
Millores internes per donar millor resposta
1. Apostar per la formació del professorat
Una escola millora quan els seus professionals creixen. Aquest any:
- Es manté el compromís amb la formació anual de l’equip docent. Enguany, adreçada específicament a la comunicació.
- Revisarem, especialment, els objectius de l’EDC i la formació de tot l’equip.
2. Optimització dels recursos i comunicació
S’implementaran canvis que milloraran la gestió del temps i la comunicació:
- Revisió de les reunions per fer-les més efectives.
- Realitzarem enquestes de satisfacció per conèixer de primera mà l’opinió de famílies, docents i alumnes.
- Incrementarem la participació de l’escola a les xarxes socials i al blog del web per a què estigueu més informats de totes les novetats.
- S’han fet millores a les instal·lacions per a seguir fent de l’escola un espai tant d’aprenentatge dels nostres alumnes com del seu benestar.
Volem créixer amb tu
Tots aquests reptes no tenen sentit si no van acompanyats de la mirada crítica, constructiva i compromesa de les famílies. Som una escola oberta, i volem continuar sent-ho. Per això, us convidem a participar, fer propostes, venir a les reunions i formar part activa de la vida de l’escola.
Perquè al Meritxell, eduquem fent comunitat.