Resultats a les proves de competències bàsiques

Com fem cada any (aquí els resultats del 2018 i aquí els del 2017) us fem una anàlisi del resultats de l’escola dins les proves de competències bàsiques. Si no sabeu que són, després de l’análisi us en fem breu un resum.

Resultats de l’Escola Meritxell

A 6è de Primària, destaquem que:

• En totes les matèries (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) ens mantenim, per cinquè any consecutiu, per sobre de la mitjana de Catalunya. En Medi Natural ho fem per segon any consecutiu des que es va començar a implementar aquesta prova.
  • I també tenim resultats superiors a la mitjana de l’AEC en totes elles.
  • En Anglès, Català i Castellà els nostres alumnes assoleixen uns resultats molt superiors a la mitjana catalana i superiors a la de l’AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

• Enguany en Matemàtiques, Castellà i Anglès, els nostres alumnes han assolit uns resultats en la zona superior (mitjana-alta i alta) molt destacables respecte la mitjana catalana i la de l’AEC.
  • En Llengua Catalana i Ciència i Tecnologia, seguim per sobre de la mitjana catalana i molt a prop de la mitjana AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU.

En primer lloc, cal deixar palès l’èxit que suposa que, per 10è any consecutiu el 100% dels nostres alumnes hagi aprovat les PAU el mes de juny i que el 71% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.

Analitzats els resultats en clau interna, constatem que el 92,8% dels nostres alumnes superen el Batxillerat en primera convocatòria i el 100% en convocatòria extraorinària. Podeu accedir a l’informe sencer a través d’aquest enllaç.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític.

Què són les proves de competències bàsiques?

Creixement Personal a l'Escola Meritxell de Mataró

Són unes proves que realitza anualment el Departament d’Ensenyament i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

Alumni Escola Meritxell

Alumni Escola Meritxell de Mataró 50 aniversari