INNOVEM, JUNTS

Durant els últims anys la innovació pedagògica ha entrat amb molta força a les comunitats educatives. Actualment no innovar és no adaptar-se a les noves regles del joc que ens proposa la societat i, ara per ara, sembla que tots en formem part.

Com a professors tenim la responsabilitat de formar els nostres alumnes en valors, transmetre’ls els nostres coneixements i donar-los recursos i eines perquè puguin ser autosuficients i competencials en un futur. Ara bé, com podem assolir aquest gran repte si no sempre comptem amb la seva complicitat?

Ens agradi o no, la societat canvia constantment: les tecnologies evolucionen a una velocitat vertiginosa, les relacions socials, els nostres alumnes i nosaltres, els professors, tots canviem contínuament. Allò de “abans no passava” s’ha convertit en un embarbussament de difícil solució, però l’únic camí per trobar-hi resposta és preguntant-nos: I com volies que passés? Podem lamentar-nos-en durant hores, dies o mesos, però la realitat que ens envolta és completament diferent a la de fa uns anys i, encara ho serà més en un futur no molt llunyà.

Innovar no significa oblidar els conceptes més bàsics de l’educació, al contrari, significa aprofitar tots els recursos que ens ofereix la societat i potenciar-los, dotant l’alumne dels coneixements per aprendre a utilitzar-los i donar-los sentit. Sovint pensem que la innovació pedagògica treballa únicament amb les noves tecnologies, i mai més lluny de la realitat. Els inputs diaris que reben els nostres alumnes són tan forts que necessiten i volen respostes immediates. I a tot plegat, qui els les pot donar?

Per què creieu que un professor vol captar l’atenció dels seus alumnes? Perquè l’objectiu d’un professor no és altre que despertar l’interès del seus alumnes i poder transmetre’ls els seus coneixements, i creieu-me, no hi ha sensació més satisfactòria que aconseguir-ho.

Qualsevol professor innova, si no, faria temps que els seus alumnes haurien deixat d’escoltar-lo, fos quina fos la seva metodologia, ja sigui utilitzant les noves tecnologies, cercant activitats creatives i innovadores, usant el joc, o simplement amb el seu entusiasme. Innovar pedagògicament és assolir un objectiu molt preciat: poder ensenyar als teus alumnes.

El Roger Pujol i la Laura Torres, en nom de l’Escola Meritxell, vàren rebre al setembre del 2018 el Premi d’Innovació Educativa del Principat d’Andorra pel seu projecte “Invasió Periòdica”.

Autor: Roger Pujol València
Professor de Secundària i Cap d’Innovació Pedagògica Escola Meritxell

Us volem recordar que el període de preinscripció pel curs 2019-20 i per les etapes d’Infantil, Primària i ESO serà del 29 de març al 9 d’abril. La matrícula per a Batxillerat és oberta permanentment.

Alumni Escola Meritxell

Alumni Escola Meritxell de Mataró 50 aniversari