Els professors del Meritxell de ben a prop: Nicolás Yordà

Avui entrevistem al Nicolás Yordà que s’ha incorporat aquest any al professorat de l’Escola Meritxell com professor d’educació física i dona les seves classes en anglès.

L’educació física pot fomentar valors com l’autoestima, l’esforç de superació així com l’empatia i el companyerisme.

Per què un dia vas decidir dedicar-te a la docència?

Ja fins i tot des de l’Institut feia de monitor en el mateix centre, i des de llavors que m’agrada compartir i transmetre els coneixements amb els demès, i més si era per a l’aprenentatge. A Batxillerat tenia molt clar que uns dels camins que volia fer era la docència.

Quant temps fa que t’hi dediques i per on has passat fins avui?

Han passat cins anys des de que vaig acabar la formació docent. Des de llavors he estat a tres centres més realitzant substitucions d’educació física, i ja abans de finalitzar els estudis els combinava amb treballs de monitor i entrenador, com ara la vela, l’atletisme, el voleibol, etc.

Nicolás Yordà, professor d'educació física que dona les seves classes en anglès a l'Escola Meritxell de Mataró

Quina és la teva història a l’escola?

Porto treballant en escoles des de fa més de deu anys, com a monitor d’extraescolars i entrenador d’esports. Com a professor és el quart any. A l’escola Meritxell és el meu primer any. Haver passat per altres escoles és una forma més per formar-me com a docent ja que he pogut guanyar experiència i tenir molt bones vivències que em fan créixer a nivell personal i professional. Vivències com ara haver pogut ensenyar algun esport nou que no es feia a l’escola. Em va agradar molt haver sigut tutor. I sobretot gaudir de les classes i transmetre missatges no tant sols del contingut d’una sessió sinó també ensenyar valors com ara l’autoestima i la superació personal.

Com et descrius com a professor?

Em veig com un professor que té molt en compte el treball cooperatiu, que vol transmetre i potenciar l’autoestima i l’esforç de superació així com l’empatia i el companyerisme entre els seus alumnes. Trobo que en l’educació física es poden fomentar aquests valors tant importants avui en dia.

Com definiries l’escola?

Una escola que m’ha rebut amb els braços oberts!

Quin és el principal objectiu que et marques amb els teus alumnes?

Com he comentat abans, m’agradaria fomentar valors d’autoestima i superació, el treball en equip i els beneficis que una activitat física pot aportar-nos, tant a nivell físic però també psicològic, social i emocional.

I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets?

En les estones que tinc lliures, m’agrada fer esport. Des de fa uns anys practico triatló de curta i llarga distància. També faig windsurf i snowboard (m’agrada tant el mar com la muntanya). Sóc pare de dues nenes a les quals els hi dedico tot el temps que puc. Em considero una persona molt activa, familiar, i amb ganes d’aprendre coses noves i conèixer món.