Cuina i Cafeteria – Escola Meritxell

La cuina és pròpia; això vol dir que comprem els aliments, fem les preparacions i cuinem el dinar a la mateixa escola.

Es tracta d’una cuina molt natural i variada, amb aliments de temporada, sempre que l’oferta ho permet. Les nostres carns picades no tenen cap additiu. Introduïm productes ecològics, com ara el pa, la carn de vedella, els iogurts, la fruita  i els macarrons. Volem que els nostres infants portin una dieta equilibrada, alhora que aprenen a distingir les diferents textures, gustos, aromes i colors dels aliments. I tot això ho fem seguint les recomanacions de l’Institut d’Assessorament Dietètic i Nutricional (IADIN), organisme que elabora  un informe trimestral sobre la qualitat i quantitat dels menús. IADIN ens dóna assessorament, també, en tot allò que fa referència a les  dietes especials per a intoleràncies o al.lèrgies.

Les al.lèrgies i intoleràncies alimentàries són reaccions adverses que es produeixen en algunes persones sensibles a la ingestió d’un determinat aliment, i cada vegada són més freqüents entre la nostra població.

Per tal d’adaptar-nos i donar resposta a aquesta realitat, l’escola, especialment sensibilitzada en aquest tema, elabora una gran varietat de menús diferents, que cobreix els diferents tipus d’al.lèrgies i intoleràncies que poden presentar els nostres alumnes: intolerància al gluten, intolerància a la lactosa, al.lèrgia a l’ou,  al.lèrgia als fruits secs, al.lèrgia a la proteïna de llet de vaca, al.lèrgia als llegums, dieta baixa en colesterol i dieta hipocalòrica.

Addicionalment, i en cas de qualsevol dubte, les famílies tenen la possibilitat de fer les seves consultes a través del correu electrònic.

Una vegada al mes, el nostre equip de cuina habitual elabora un menú basat en els usos culinaris i tradicions d’altres països, alhora que l’equip de monitors organitza activitats pròpies del país en qüestió. Aquest projecte, que anomenem Cuines del Món, suposa un clar enriquiment cultural per als nostres alumnes.

A l’escola, disposem, a més, d’una Cafeteria, que està oberta des de les 8:30h  fins a les 16:30h, ininterrompudament. Es tracta d’un espai molt agradable, amb unes vistes impressionants de Mataró i del nostre mar, on podem  prendre des d’un cafè a un esmorzar fred o calent i, al migdia, menjar un plat combinat o el menú que fem a l’escola.