Els professors del Meritxell de ben a prop: Inés Iglesias

Avui entrevistem a l’Inés Iglesias, professora de matemàtiques a Primària.

– Per què un dia vas decidir dedicar-te a la docència?

Perquè quan era petita li explicava les feines a les meves companyes i m’entenien molt bé. Sabia com explicar les coses una vegada jo ja les havia entès.

– Quant temps fa que t’hi dediques i per on has passat fins avui?

Fa 23 anys. Sóc de Madrid i allà vaig treballar 12 anys a una escola que es diu Logos on vaig aprendre molt. Després em vaig casar amb un català i vam anar a viure a Barcelona. Els primers quatre anys vaig treballar a l’escola Aula de Barcelona, però després em va sortir l’oportunitat de treballar aquí, a l’Escola Meritxell, i no ho vaig dubtar ni un segon. Jo havia sentit que era molt bona escola, una de les millors del Maresme, a més, com que jo vivia a Llavaneres, la tenia molt a prop de casa meva i vaig decidir, amb molta pena, deixar l’Aula i començar a treballar aquí.

Quina és la teva història a l’escola?

Ara fa 11 anys que treballo al Meritxell. He sigut professora de tercer i quart de Primària.  Un any vaig impartir les matemàtiques de cinquè i aquest any, a part de quart, faig desdoblaments amb primer i segon de Primària. Com anècdota us puc explicar l’any que en Joan, la Marta Ortega i jo vam fer una obra de teatre de fi de curs preciosa, on repassava tota la seva experiència de l’any escolar d’una manera lúdica, i ho van fer combinant el català, l’anglès i el castellà. Aquells nens, que ara estan fent tercer d’ESO, eren boníssims i recordo aquell any com un dels millors que he passat en aquesta escola.

– Com et descrius com a professora?

Sóc una persona molt constant, exigent i propera amb els nens i m’agrada tenir la feina feta al dia. Crec que arribo bé als nens amb més dificultats, encara que ara tenim moltes desigualtats a l’aula i és més complicat arribar bé a tots.

– Com definiries l’escola?

Veig que l’escola està creixent molt. Amb una evolució constant en la metodologia educativa amb l’objectiu que els nens puguin adaptar-se de manera efectiva a les necessitats de la societat.  Tinc molt bons companys i estic força còmode a l’escola. Penso que tothom es preocupa quan passa alguna cosa i això m’agrada molt. És una bona escola i els nens són feliços. Així ho sento.

– Quin és el principal objectiu que et marques amb els teus alumnes?

M’agradaria que s’emportessin un bon record de les meves matèries i de la meva manera d’impartir-les. A vegades m’he trobat nens què m’han dit que encara es recorden de les “mates” què feien amb mi i que tenen un bon record. Això em fa molt feliç i m’anima a continuar lluitant i millorant cada dia.

– I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets?

Sóc una persona senzilla què no li agrada cridar l’atenció. Fa 15 anys que visc a Llavaneres i tinc una nena què ara mateix fa segon d’ESO al Meritxell. Ens agrada pujar a la Cerdanya tot l’any i anem a Mallorca una vegada a l’any. Tenim un gos què es diu Armani, un pastor australià preciós. M’agrada molt la meva feina i espero continuar ensenyant als nens tot el que pugui.

Alumni Escola Meritxell

Alumni Escola Meritxell de Mataró 50 aniversari