NOTÍCIES

  • -

Un passeig pel Trastorn de l’Espectre Autista

Tags : 

Preguntes i respostes sobre el TEA

Avui, l’Aleidis Codony i la Roser Just, pedagoga i psicòloga respectivament del Departament Psicopedagògic, escriuen un article que creiem que pot ser de gran interès per pares i educadors perquè aclareix molts mites que tots tenim sobre el TEA, ajuda a detectar-lo i a com gestionar la vida amb un fill amb TEA.


Què és el Trastorn d’Espectre Autista?

Segons el DSM-V (El Manual diagnòstic i estadístic dels trastorns mentals, editat per l’Associació Nord-Americana de Psiquiatria) el Trastorn d’Espectre Autista (TEA)  és un conjunt d’alteracions que afecten al neuro-desenvolupament. És a dir, dificultats socio-comunicatives, conductes rígides i repetitives. L’últim estudi realitzat a EE.UU pel CDC (Centers or Disease Control and Prevention), l’abril del 2018, estima l’autisme amb una prevalença de 1 persona cada 59. Hi ha més presència en homes que en dones (4:1).

Perquè hi ha més diagnòstics ara que abans?

Aquest increment, possiblement es deu als instruments diagnòstics que hi ha. Ara hi ha més  coneixements i formació sobre el tema, gràcies a l’augment d’estudis, informació i formació per part dels professionals.

Quines són les causes de l’autisme?

Actualment, encara s’està investigant. Tot i això, els estudis més recents parlen d’un trastorn neuro-biològic i susceptible a factors genètics i ambientals.

Quins són els indicadors i senyals d’alarma?

La Generalitat ha elaborat un llistat de símptomes a tenir en compte. A continuació en citem alguns d’ells:

  • 6 mesos:
    • Poc contacte visual.
    • Mostren més atenció als objectes que les persones.
    • Absència de somriure social.
  • 9 mesos (a més de qualsevol dels ítems anteriors):
    • No segueix amb la mirada un objecte quan se li ensenya.
    • Dificultats d’intercanvis relacionals amb les persones.
  • Entre els 12 i 18 mesos (a més de qualsevol dels ítems anteriors):
    • No imita gestos (assenyalar objectes, dir hola amb la mà).
    • No respon al seu nom quan l’escolta.
    • Els molesten els sorolls, textures, olors, gustos, colors, llum, etc.
    • Rabietes inesperades.
    • Moviments estranys com el balanceig, joc de mans, aleteig, etc.
  • Als 24 mesos (a més de qualsevol dels ítems anteriors):
    • No mostra joc simbòlic (donar menjar, cuidar dels ninos, etc.).
    • No mostra intenció per comunicar-se.
    • Regressió o pèrdua d’habilitats ja adquirides (gateig, llenguatge, etc.)
  • Als 36 mesos en endavant (a més de qualsevol dels ítems anteriors):
    • Fixació per determinats objectes/joguines, que fan girar.
    • Dificultats per comprendre ordres senzilles.
    • Manca d’interès pels altres infants i per participar en jocs.
    • Poca tolerància a la frustració.
    • Repetició de frases i paraules constantment sense relació en aquell moment.
    • Nens/es molt rutinaris. Dificultats en acceptar canvis en la seva rutina.
    • Canvis constants d’humor.
    • Interessos molt restringits, fins i tot, obsessius.
  • Senyals d’alarma en adolescència:
    • Dificultats per posar-se al lloc de l’altre (empatia).
    • Dificultats amb les habilitats socials.
    • Aïllament social.
    • Dificultats per reconèixer les emocions. Dificultat per entendre els diferents registres de l’expressió emocional.

Quan es pot fer un diagnòstic?

El diagnòstic d’autisme es pot fer des de ben petits, tot i que, el diagnòstic s’haurà d’anar revisant, per veure l’evolució del nen/a. Les famílies amb un fill/a amb sospita de patir un TEA, necessiten un diagnòstic explícit i comprensible, un pla de treball adequat a les seves necessitats i assessorament professional adequat.

L’Autisme es pot curar?

No, ja que no és una malaltia. Tot i això, està demostrat que amb una atenció precoç i continuada hi ha moltes millores de desenvolupament.

Què podem fer per ajudar al nostre fill/a?

  • Si s’evidencien indicadors, consultar amb un professional per fer una valoració diagnòstica per confirmar i/o descartar el trastorn.
  • Assistir a associacions de famílies per rebre informació i veure que no estan sols.
  • Començar a treballar amb l’infant a tots els àmbits (psicològic, logopèdic, pedagògic, motriu, etc.).

Mites falsos sobre el TEA:

Segons la Càtedra d’Autisme de Girona existeixen moltes creences errònies sobre les persones amb TEA:

Són això perquè els seus pares no els estimen o perquè no els han educat bé.

FALS! L’autisme és una alteració neurològica crònica que no té res a veure amb la criança rebuda. Els nens no poden evitar les conductes que presenten, però moltes d’elles es podran modificar mitjançant les intervencions adequades.

Tots els nens amb TEA tenen retard mental.

FALS! Tot i que en alguns casos poden existir alteracions cognitives associades, hi ha nens amb TEA que tenen puntuacions de coeficient intel·lectual normals i alguns, fins i tot, superior a la mitjana.

Tots els nens/es amb TEA són molt intel·ligents.

FALS! Moltes vegades els casos que es veuen per televisió o en pel·lícules són de persones molt intel·ligents o amb altes capacitats en alguna àrea, però aquesta no és la realitat de la majoria de persones amb TEA. Ens trobem amb una gran varietat de coeficients i de capacitats.

No són capaços de comunicar-se, no miren als ulls, no somriuen ni responen a les mostres d’afecte.

FALS! Les habilitats socials dels nens amb TEA es troben afectades de manera variable i diferents en cada cas. Alguns nens/es són diagnosticats més tard, en l’adolescència o fins i tot després, ja que les alteracions existents són difícils de percebre doncs poden presentar un llenguatge i un comportament aparentment adequat. A més, els nens i nenes amb TEA presenten dificultats per interpretar i reconèixer les emocions dels altres i, a vegades, les seves expressions emocionals no s’ajusten a les situacions en les que tenen lloc i són diferents a allò socialment esperat. En qualsevol cas, són sensibles a les mostres d’amor i estima, i expressen els seus sentiments i les seves preferències, tot i que, en ocasions, ho facin d’una manera diferent a la de la resta de nens/es de la seva edat.

La causa de l’autisme està relacionat amb l’administració de vacunes, intolerància alimentàries (gluten, caseïna), o intoxicació per metalls pesats (mercuri, plom).

FALS! Aquestes teories no tenen aval científic i han estat totalment rebatudes.

Autores: Aleidis Codony i Roser Just
Compartir:

  • 0

ESFORÇ I COMPROMÍS: Valors imprescindibles per al trànsit de l’adolescència a l’edat adulta

Tags : 

El major repte dels adolescents és aconseguir passar per aquesta etapa sense “massa trencadissa”, sense que les relacions familiars trontollin, sense que els estudis s’afectin, sense perdre amistats… I en aquesta carrera per fer-se grans, l’adolescent ha d’acabar de perfilar la seva personalitat i ha d’aconseguir tot allò que s’espera d’ell: que sigui solidari, que estudiï, que mantingui l’interès pels estudis, que no faci patir massa el seu entorn, que entengui el món i el vulgui canviar.

I, qui els prepara per a tot això? Realment estem donant les eines als nostres infants per a que transitin per l’adolescència amb garanties d’èxit per arribar a una edat adulta plena? No vull caure en la culpabilització de l’adult, seria massa fàcil, una vegada més, descarregar l’adolescent de tota responsabilitat i aquí crec que rau el quid de la qüestió: la corresponsabilitat entre joves i adults en aquest procés.

Jaume Funes, psicòleg i educador reconegut pel seu treball amb adolescents assegura que hem deixat en mans del mercat el final de la infantesa. De fet, afirma que l’adolescència és un invent de les societats riques, de les societats que es poden permetre tenir joves que no han de convertir-se en adults ràpidament, perquè han de col·laborar en l’economia familiar, sinó que es poden permetre, almenys durant els quatre anys que dura l’ESO, dedicar-se a ser adolescents.

Si volem que els nostres joves vulguin aconseguir un futur millor cal treballar l’exigència i valors com el compromís i l’esforç. Estem preparats, els adults, per educar els nostres joves en aquests valors? O continuarem buscant excuses com “encara són molt nens” , “ja tindran temps d’estressar-se” “si no es diverteix ara, quan ho faran?”.

Com a docents, com a pares, com a societat hem de procurar transmetre que l’esforç és essencial en tot allò que fem, com per exemple: aprendre un idioma, aconseguir una fita esportiva, reduir pes, millorar un pas de ball, fer una bona fotografia, entendre un problema, raonar i filosofar. Tot això exigeix compromís, treball, perseverança i il·lusió. Com a societat no poden transmetre constantment que treballar és un malson, que amb diners no cal esforç i després exigir als nostres fills que afrontin el batxillerat amb dedicació i tenacitat. No és coherent.   

I com ho aconseguim? Com s’ensenya la cultura de l’esforç? Segurament com quasi tot: donant exemple. Mostrant als nostres fills, als nostres alumnes, que les dificultats a la feina s’afronten amb naturalitat, que els problemes es resolen si hi ha voluntat de buscar solucions. Que qualsevol activitat requereix un compromís, que si ens apuntem a un gimnàs hi anirem regularment, que no abandonem davant la primera dificultat. Que si ens proposem una fita, sigui la que sigui, gaudim en la seva preparació, que si cal estalviar o fer algun altra sacrifici ho fem. I sobretot cal deixar clar que esforçar-se no significa sempre guanyar. De vegades, no s’aconsegueix el que un es proposa, no s’arriba a l’èxit, però el fracàs no és la fi, és un punt del camí, és una oportunitat per aprendre, per superar allò que s’ha fet malament.

Si els adolescents se n’adonen que cal un compromís amb un mateix i amb la resta, haurem donat eines per a que s’enfrontin a l’etapa de batxillerat amb responsabilitat, sabent que per aconseguir un repte cal tenir ganes de voler superar-lo. I sobretot haurem posat la llavor per a què surtin de l’adolescència per enfrontar-se al món amb ganes de canviar-lo i millorar-lo.

Pilar Campano
Cap d'estudis de 4t d'ESO i Batxillerat
Escola Meritxell de Mataró
Compartir:

  • -

Jornada d’Aules Obertes 2019

Tags : 

Una de les tasques que molts pares duran a terme aquests primers dies de l’any és la de buscar escola per als seus fills. Uns ho faran per primer cop, d’altres han decidit canviar d’escola per un canvi de domicili o perquè busquen una escola diferent però en tots els casos és una decisió importantíssima i que té impacte en el desenvolupament dels infants.

A l’Escola Meritxell pensem sempre en el futur dels nostres alumnes i per això hem fet de la innovació un dels nostres eixos fonamentals i així ens ho han recompensat. Però també tenim molt present que l’entorn, la relació propera amb els estudiants i les families, les instalacions i la multiculturalitat són aspectes que ajuden a formar persones crítiques i compromeses. 

Perquè l’Escola Meritxell és una escola amb vistes al futur. Al futur dels nostres alumnes.

Ara que, potser, esteu pensant a quina escola voleu portar l’any vinent els votres fills, us volem convidar a viure una Jornada d’Aules Obertes a l’Escola Meritxell.

Jornada Aules Obertes 2019 Escola Meritxell Mataró - P3 - Primaria - ESO - Batxillerat

El calendari de les Jornades d’Aules Obertes del 2019 és el següent:

* Educació Infantil i Primària: dijous, 14 de febrer, a les 9h i dissabte, 16 de febrer, a les 9h.

* Educació Secundària Obligatòria: dissabte, 16 de febrer, a les 9h.

* Batxillerat: dissabte, 16 de febrer, a les 9h.

No us perdeu aquesta experiència. Ens encantarà conèixer-vos.

Recordeu que en cas de no poder assistir a les Jornades d’Aules Obertes, podeu demanar entrevista amb el Director Pedagògic de l’Escola, qui us atendrà personalment, trucant al 93 755 65 50 o envieu un email a secretaria@escolameritxell.org

Compartir:

  • -

L’Escola Meritxell amb La Marató de TV3

L’Escola Meritxell ha col·laborat, una edició més, amb la Marató de TV3, dedicada en aquesta ocasió al càncer.

En aquest sentit, i en suport a la recerca clínica sobre la malaltia, l’escola ha organitzat diverses activitats i xerrades informatives en les quals ha participat tota la comunitat educativa. La seva implicació ha permès que les accions programades hagin estat tot un èxit.

Els diners recaptats (2.652,05€) quedaran ingressats al compte de la Fundació La Marató de TV3.

 

Compartir:

  • -

Molt bons resultats a les proves de competències bàsiques

Tags : 

Com vàrem fer l’any passat us fem un anàlisi del resultats de l’escola dins les proves de competències bàsiques. Si no sabeu que són, després de l’análisi us en fem un resum.

Resultats de l’Escola Meritxell

A 6è de Primària, destaquem que:

• En el conjunt de matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) ens mantenim, per quart any consecutiu, per sobre de la mitjana de Catalunya.

• En Anglès, el 88% dels nostres alumnes assoleix uns resultats molt superiors a la mitjana catalana (64,6%) i a la de l’AEC (82,9%).

• En Medi Natural, prova de nova incorporació al sistema d’avaluació externa, els nostres alumnes han assolit un 76,5% de resultats en la zona superior (mitjana-alta o alta), en comparació al 60,3% de la mitjana catalana i el 74,4% de la mitjana AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

• Enguany en Matemàtiques, Anglès i Ciència i Tecnologia, els nostres alumnes han assolit uns resultats en la zona superior (mitjana-alta i alta) molt destacables respecte la mitjana catalana i la de l’AEC.

• En Llengua Catalana i Castellana, seguim per sobre de la mitjana catalana i molt a prop de la mitjana AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU.

En primer lloc, cal deixar palès l’èxit que suposa que, per 9è any consecutiu, el 100% dels nostres alumnes hagi aprovat les PAU el mes de juny i que el 66% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.

Analitzats els resultats en clau interna, constatem que el 98% dels nostres alumnes superen el Batxillerat. Podeu accedir a l’informe sencer a través d’aquest enllaç.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític.

 

Què són les proves de competències bàsiques?

Creixement Personal a l'Escola Meritxell de MataróSón unes proves que realitza anualment el Departament d’Ensenyament i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

Compartir:

  • -

Què en sabem del “Fortnite”?

Tags : 

“És bo que, com a famílies, controlem el temps durant el  qual juguen els nostres fills, per a evitar-ne l’addicció”

 

Potser no en sabem res, però segur que n’hem sentit a parlar. En segons quins cercles, no es parla d’una altra cosa, és un tema dels més recurrents.

Es tracta del videojoc més popular entre els adolescents (i no tan adolescents!). Es podria definir com un joc de batalla i supervivència reals, desenvolupat per l’empresa “Epic Games”, amb una recaptació de 223 milions de dòlars (fins al mes de març d’aquest any).

Fins fa poc, només s’hi podia jugar amb la Play o amb l’ordinador, però ara, n’ha aparegut una versió  per al mòbil.

Algunes de les característiques del “FORTNITE” són:

a)  permet dues maneres de joc: una anomenada “SAVE THE WORLD” (de pagament) , a la qual s’hi juga en solitari, de manera individual;  una altra anomenada “BATLLE ROYALE” (gratuïta), a la qual  hi poden arribar a participar fins a 100 jugadors alhora.

b) els participants han de buscar armes, construir estructures defensives i eliminar els altres jugadors; és a dir, ser els supervivents del joc. Per tant, és un joc d’ estratègia, tant individual com d’ajuda col·lectiva;

c) d’entrada, és un joc online i gratuït. No obstant, si es volen aconseguir accessoris (i està pensat perquè sigui així!), cal abonar una quantitat de fins a 120€, aproximadament.

Aquest, i d’altres que veurem més endavant, és un dels motius pels quals és un joc NO aconsellat per a menors de 12 anys. En l’últim estudi realitzat, el 68% dels jugadors comptaven entre els 10 i 30 anys. Des de l’escola, i cada vegada més, ens hem adonat que hi ha un augment significatiu d’alumnes (menors de 12 anys) que són seguidors del “FORNITE”. Així doncs, ens ha semblat oportú parlar-ne i conscienciar-ne les famílies.

Una de les principals causes de la seva popularitat ve donada pels youtubers. La cultura del youtuber promou compartir moments en vídeo perquè els vegin altres jugadors, cosa que  afavoreix el coneixement del FORTNITE. Un bon exemple d’això és una partida del RUBIUS (conegut youtuber) que va aconseguir un milió de seguidors en directe.  Els jugadors poden compartir els vídeos en clips sense cap tipus d’equip addicional. Aquest fet fa que els participants rebin informació constantment d’aquest joc i vulguin provar totes aquestes estratègies que els proposen. Altres celebritats també contribueixen a donar popularitat a aquest joc, com ara el davanter de l’equip de França, l’Antoine Griezmann que, per a celebrar el gol davant l’Argentina en el mundial de futbol, va imitar balls del videojoc com el ball “Take the L”.

Com a famílies, hem de tenir clar que és un joc en què els jugadors poden comunicar-se entre ells, mitjançant trucades de veu, per a organitzar-se i superar el rival. Aquest fet obre la possibilitat de connectar amb qualsevol persona del món i de qualsevol edat. Per tant, cal estar alerta amb qui es connecten en tot moment, ja que les converses són a temps real i, insistim, amb qualsevol persona de tot el món.

El fet de poder establir connexió des de casa amb la resta d’amics fa que no hi hagi la necessitat de veure’s. Per tant, la relació comença a ser més virtual i menys comunicativa, ja que no s’empatitza gens amb els altes participants.

De mica en mica el FORTNITE BATTE ROYALE va generant dependència, com una petita droga.

Avui dia l’Organització Mundial de la Salut (OMS) ja considera l’addicció als jocs com un desordre de salut mental, és a dir, ja és una nova patologia en la Classificació Internacional de Malalties.

Resumint, és un joc pensat per a crear addicció, és gratuït i té molts elements gràfics d’alta qualitat i amb un ritme molt lleuger, amb partides d’un minut, de vint minuts o de temps il·limitat! No hi ha cap limitació!

La realitat no pot competir amb aquest joc perquè és molt més “avorrida”. Per als jugadors, és molt fàcil caure en la temptació de dir “una més i prou”. El fet d’anar guanyant seguretat en el joc fa que els participants tinguin la sensació de ser campions  i els motivi per jugar una partida més.  És bo que, com a famílies, controlem el temps durant el  qual juguen els nostres fills, per a evitar-ne l’addicció.

El FORTNITE no té imatges sagnants o desagradables, però si que té un grau de violència important,  malgrat no es consideri elevada perquè està feta de dibuixos animats. Aquest fet disminueix l’impacte visual, però no oblidem que es fan servir armes i que l’objectiu és matar a l’altre per a sobreviure.

Marta Català - Psicopedagoga i mestra d’Educació Primària a l'Escola Meritxell de Mataró

Actualment ja han començat a saltar les alarmes pels efectes nocius que està provocant en menors, com ara el cas d’una nena britànica de 9 anys que va arribar a estar 10 hores seguides jugant a l’hora d’anar a dormir sense que els pares en fossin conscients.

Així doncs, famílies, tinguem clar que aquest joc necessita la supervisió de l’adult en tot moment. Tan sols així, podrem garantir-ne un ús adequat per als nostres fills i les nostres filles.

 

Marta Català i Sala

Psicopedagoga i mestra d’Educació Primària
Escola Meritxell de Mataró

Compartir:

  • -

Convocats els tercers premis ExACCT

Tags : 

Després del gran èxit de la primera i segona edició i, per tercer any consecutiu, l’Escola Meritxell convoca els premis ExACCT.

Aquest premis tenen l’objectiu de fomentar l’interès de l’alumnat en un aprenentatge basat en el treball cooperatiu, en la creativitat i en les noves tecnologies. D’aquesta manera, l’escola vol promoure la innovació i la millora permanent en l’acció educativa, com a eixos fonamentals, per tendir cap a l’excel·lència. Els premis, a més, són part essencial del Projecte Educatiu de Centre de l’Escola Meritxell.

Premis ExACCT Escola Meritxell de Mataró per a Primària, ESO i Batxillerat

Qui hi pot participant?

Poden participar als premis ExACCT els alumnes de l’Escola Meritxell, des de 5è de Primària fins a 2n de Batxillerat.

Hi ha 3 categories :

  • 5è i 6è de Primària (Premis Mercè Serras)
  • 1r, 2n i 3r d’ESO
  • 4t d’ESO, 1r i 2n de Batxillerat

La participació als premis no pot ser individual i, per tant, els alumnes que hi participin ho han de fer en equips formats per un mínim de dos alumnes i fins a un màxim de quatre.

Hi haurà un únic premi per categoria, però en el cas, que en una categoria hi hagués una alta participació es podria donar un segon premi en aquella categoria.

Es valoraran els següents criteris:

  • L’originalitat.
  • La utilització de les noves tecnologies.
  • La claredat en l’exposició d’idees de la memòria del treball.
  • L’exposició del treball per mitjà d’un vídeo.
  • El caràcter interdisciplinari.

Entrega de premis

La data màxima d’entrega dels treballs serà el proper 25 de febrer de 2019. Després un jurat format per professors i representants d’institucions exteriors a l’escola, decidirà els guanyadors.

El lliurament de premis es realitzarà a l’Escola Meritxell en un acte que organitzarà l’escola el 4 d’abril. Tots els participants als Premis ExACCT tindran un diploma que acrediti la seva participació.

Després de dues edicions podem afirmar que aquests premis són una manera excel·lent per a què els alumnes puguin desenvolupar la imaginació i el treball en equip que seran eines que necessitarà en la vida adulta. Per aquesta raó, si teniu fills a l’escola, us animem a que els encoratgeu a presentar-s’hi perquè dins el propi desenvolupament del projecte l’alumne adquirirà coneixements, habilitats, destreses i actituds.

Si teniu dubtes sobre la dedicació que necessita el projecte o com pot afectar al seguiment del curs podeu parlar amb la Sònia Rojas o el Roger Pujol que són els professors que coordinen els premis.

Estem presentant a tots els alumnes la mecànica del premi durant aquestes dues primeres setmanes d’octubre, així que ja tenen tota la informació sobre el premis i podeu comentar amb ells totes les inquietuds que tingueu.

Entre tots podem fer que aquests siguin uns grans premis!

Compartir:

  • -

L’Escola Meritxell, premi d’innovació educativa

Tags : 

Dos docents de l’Escola Meritxell guanyen el 1r premi “ex aequo” d’Innovació Educativa Principat d’Andorra en la categoria internacional.

El passat divendres va tenir lloc l’acte de lliurament dels Premis Maria Geli d’Innovació Educativa Principat d’Andorra, en què van ser guardonats dos professors d’ESO de l’Escola Meritxell, Laura Torres i Roger Pujol, pel seu projecte “Invasió Periòdica”. Es tracta d’un projecte educatiu de gamificació que combina les noves tecnologies, el treball cooperatiu i la creativitat per aprendre Física i Química a través del joc. Si us interessa conèixer millor el projecte us convidem a visitar la pàgina del projecte.

Innovacio Educativa a l'Escola Meritxell de MataróAquesta ha estat la primera edició d’uns premis que entrega el Consell General d’Andorra i que pretén “impulsar un reconeixement a tots els docents i alumnes del país que s’interessen per Andorra i que s’impliquen en fomentar el coneixement i l’estima del patrimoni”.  Els guardons són biennals. La entrega dels premis va comptar amb la presència del Sindic General, Vinceç Mateu, i d’altres membres del govern andorrà i personalitats dels àmbits educatius i socials del Principat. Podeu llegir la noticia que publica el Diari Ara dins la seva edició Andorra.

El projecte “Invasió Periòdica”, que s’emmarca dins el canvi educatiu impulsat des del Projecte estratègic ExACCT, està tenint un gran èxit, que es reforça ara amb aquest premi internacional. Ara fa un any i mig el mateix projecte ja havia estat reconegut com a projecte innovador dins les jornades de l’AEC.

L’Escola Meritxell té tres grans eixos de treball que es deriven del projecte estratègic ExACCT:

La innovació educativa, a on es fa enfasí en l’utilització de nous recursos tecnològics, fomentar la reflexió, la creativitat i l’emprenedoria i el treball en equip.

El creixement personal que es tradueix en donar molta importància a la relació amb l’alumne mirant d’ajudar-lo a superar-se.

L’obertura al món, tenint un projecte internacional que dona molta importància a l’aprenentatge de l’anglès, facilitant les estades a l’estranger i oferin doble titulació de l’American High School.

Per tot això el projecte premiat s’alinea perfectament amb els objectius i la forma d’ensenyar de l’escola i els resultats més immediats són, a més d’aquest tipus de reconeixements, els bons resultats obtinguts a les proves PAU (100% d’aprovats), les titulacions oficials d’anglès (100% d’aprovats al First i al CAE) i l’opinió dels nostres propis alumnes que podeu comprovar en aquest vídeo protagonitzat per ells mateixos.

Aquest és el vídeo del projecte “La invasió periòdica”.

Tota la comunitat Meritxell està d’enhorabona, molt contenta i orgullosa del premi rebut pels professors Roger Pujol i Laura Torres que vàren ser els impulsors de la iniciativa i des d’aquí volem fer-los arribar les nostres felicitacions i estem segurs que aquest premi ens ajudarà a millorar cada dia.

Compartir:

  • -

Estrenem nous equipaments a l’Escola Meritxell

Tags : 

L’any 2010 la Fundació Meritxell culminava un ambiciós projecte que permetia dotar l’escola d’un nou edifici, modern, sostenible, funcional i un exemple d’equilibri entre edificació i entorn. Inauguràvem l’edifici de Batxillerat.

Amb aquesta mateixa filosofia, decidíem, ara fa dos anys, abordar la primera etapa d’un nou projecte tan engrescador i ambiciós com el que l’havia precedit: la remodelació dels edificis Principal i d’Educació Infantil. Conscients que calia adaptar les instal·lacions a les canviants necessitats de la nostra comunitat educativa i evolucionar cap a uns nous espais més moderns, diàfans i polivalents, aprofitant, alhora, l’entorn privilegiat de què gaudim, vam engegar motors. I amb aquesta idea empreníem una primera acció que acabaria transformant per complet l’antiga Secretaria.

Nou menjador i millores al pati d’Infantil

Menjador de l'escola Meritxell de Mataró

Ha estat aquest estiu, però, quan hem endegat a fons amb una actuació summament més minuciosa i complexa, gràcies a la qual podem gaudir avui d’unes esplèndides instal·lacions i uns excel·lents equipaments a la planta de menjador. Així mateix, hem començat a bastir la zona d’esbarjo d’Educació Infantil amb diversos elements que inicien el camí cap a la transformació d’aquest espai de lleure educatiu.

Pati de P3, P4 i P5 de l'escola Meritxell de Mataró

En el decurs dels propers anys es continuaran succeint, per fases, noves intervencions que convergiran vers un edifici íntegrament remodelat i en perfecta consonància amb el Projecte Educatiu de l’Escola Meritxell, tot cercant la imatge d’ordre, calidesa, funcionalitat i modernitat que volem transmetre.

Us encoratgem a comprovar personalment -si és que no ho heu fet ja- quin ha estat el resultat de les obres d’enguany, i la resta de millores que hem anat implementant.

Compartir:

  • -

Espectacular acollida de la torxa dels Special Olympics a la ciutat de Mataró

Dilluns passat, milers de persones van poder viure en directe el pas de la torxa dels Special Olympics pel centre de la capital del Maresme. Els jocs, que se celebraran del 4 al 7 d’octubre pròxim a la Seu d’Urgell i Andorra, comptaran amb la participació de més de 1.300 esportistes de 14 disciplines diferents, que se repartiran entre les dues localitats.

La flama olímpica  arribava  al Port de Mataró a les 6 de la tarda i s’enfilava, després, cap l’Ajuntament de la ciutat, on era rebuda per l’alcalde i altres autoritats.

Membres de 3 entitats, esportistes inscrits en els Jocs i personalitats del món d l’esport local,  van custodiar la torxa en tot moment.

En representació de l’escola hi va assistir el nostre professor d’Educació Física, en Quim Torres, portador-acompanyant d’un dels relleus que va recórrer la ciutat fins a l’encesa del  peveter  instal·lat a l’Ajuntament.

Un molt emotiu esdeveniment per a tots els qui van participar d’aquest moment!

 

 

 

 

Compartir:

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies