Resultats a les proves de competències bàsiques 2020

Resultats a les proves de competències bàsiques 2020

Tags :

Com fem cada any (aquí els resultats del 2019 i aquí els del 2018) us fem una anàlisi del resultats de l’escola dins les proves de competències bàsiques. Si no sabeu que són, després de l’anàlisi us en fem un breu resum.

Resultats de l’Escola Meritxell.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

• Mentre la mitjana de les escoles de Catalunya mostra una caiguda en el percentatge d’alumnes amb uns resultats en la zona superior (mitjana-alta i alta) en 4 de les 5 matèries avaluades, l’Escola Meritxell millora els percentatges en Català, Matemàtiques, Anglès i Ciència i Tecnologia respecte l’any 2019.
  • Si ens comparem amb l’AEC, escoles d’un perfil similar al de l’Escola Meritxell, els nostres alumnes estan per sobre en totes 5 assignatures.
  • En Anglès el 93,3% dels nostres alumnes assoleixen resultats mitjans-alts i alts. 8 punts per sobre de l’AEC i 25 per sobre de la mitjana catalana. Encara són millors els resultats en Matemàtiques, on estem 20 punts per sobre de l’AEC i quasi 40 comparant amb la mitjana general.
Resultats 4 ESO Escola Meritxell 2020

Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU. El 96,4% dels nostres alumnes han aprovat les PAU el mes de juny (2 punts per sobre de la mitjana catalana) i el 70,7% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda. Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 6è de Primària, aquest any no s’han realitzat les proves però podeu veure l’anàlisi de l’any 2019 en aquest article.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític.

Què són les proves de competències bàsiques?

Són unes proves que realitza anualment el Departament d’Ensenyament i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

Innovacio educativa Escola Meritxell Mataró

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

• -

Coneix l’Escola Meritxell abans que ningú

Tags :

Triar escola per als nostres fills és una de les decisions més importants en la vida dels pares i per això requereix de temps.Conscients d’això a l’Escola Meritxell hem decidit endegar ja les entrevistes amb aquelles famílies que vulguin començar ara a conèixer escoles pel curs 2021-22 i des d’avui totes les famílies interessades podran sol·licitar una videoconferència personalitzada amb el nostre Director Pedagògic.

Per concretar la videoconfèrencia podeu trucar al 93 755 65 50 o podeu enviar un correu electrònic a secretaria@escolameritxell.org.

A la videoconferència us explicarem el nostre Projecte Educatiu, com ensenyem, la importància que donem a l’esperit crític, a l’emprenedoria i a l’aprenentatge de l’anglès i molts més detalls importantíssims per decidir a qui confiar l’educació dels vostres fills.

I, després, podreu conèixer les nostres instal·lacions en contínua actualització i el nostre entorn privilegiat en una visita personal o, si ho preferiu, podeu venir a la nostra Jornada d’Aules Obertes programada pel dissabte 6 de març.

Mentrestant podeu veure aquest video i conèixer, ni que sigui una mica, les instal·lacions, el bosc, les aules i l’entorn que fan de l’Escola Meritxell una escola diferent.

Els professors del Meritxell de ben a prop: Nicolás Yordà

Tags :

Avui entrevistem al Nicolás Yordà que s’ha incorporat aquest any al professorat de l’Escola Meritxell com professor d’educació física i dona les seves classes en anglès.

L’educació física pot fomentar valors com l’autoestima, l’esforç de superació així com l’empatia i el companyerisme.

Per què un dia vas decidir dedicar-te a la docència?

Ja fins i tot des de l’Institut feia de monitor en el mateix centre, i des de llavors que m’agrada compartir i transmetre els coneixements amb els demès, i més si era per a l’aprenentatge. A Batxillerat tenia molt clar que uns dels camins que volia fer era la docència.

Quant temps fa que t’hi dediques i per on has passat fins avui?

Han passat cins anys des de que vaig acabar la formació docent. Des de llavors he estat a tres centres més realitzant substitucions d’educació física, i ja abans de finalitzar els estudis els combinava amb treballs de monitor i entrenador, com ara la vela, l’atletisme, el voleibol, etc.

Nicolás Yordà, professor d'educació física que dona les seves classes en anglès a l'Escola Meritxell de Mataró

Quina és la teva història a l’escola?

Porto treballant en escoles des de fa més de deu anys, com a monitor d’extraescolars i entrenador d’esports. Com a professor és el quart any. A l’escola Meritxell és el meu primer any. Haver passat per altres escoles és una forma més per formar-me com a docent ja que he pogut guanyar experiència i tenir molt bones vivències que em fan créixer a nivell personal i professional. Vivències com ara haver pogut ensenyar algun esport nou que no es feia a l’escola. Em va agradar molt haver sigut tutor. I sobretot gaudir de les classes i transmetre missatges no tant sols del contingut d’una sessió sinó també ensenyar valors com ara l’autoestima i la superació personal.

Com et descrius com a professor?

Em veig com un professor que té molt en compte el treball cooperatiu, que vol transmetre i potenciar l’autoestima i l’esforç de superació així com l’empatia i el companyerisme entre els seus alumnes. Trobo que en l’educació física es poden fomentar aquests valors tant importants avui en dia.

Com definiries l’escola?

Una escola que m’ha rebut amb els braços oberts!

Quin és el principal objectiu que et marques amb els teus alumnes?

Com he comentat abans, m’agradaria fomentar valors d’autoestima i superació, el treball en equip i els beneficis que una activitat física pot aportar-nos, tant a nivell físic però també psicològic, social i emocional.

I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets?

En les estones que tinc lliures, m’agrada fer esport. Des de fa uns anys practico triatló de curta i llarga distància. També faig windsurf i snowboard (m’agrada tant el mar com la muntanya). Sóc pare de dues nenes a les quals els hi dedico tot el temps que puc. Em considero una persona molt activa, familiar, i amb ganes d’aprendre coses noves i conèixer món.

3ª fase de remodelació de les instal·lacions: noves aules a Primària

Tags :

Un any més comencem el curs amb canvis i millores a les nostres instal·lacions. Aquestes actualitzacions responen al nostre ambiciós Projecte Educatiu de Centre, tot cercant la imatge d’ordre, calidesa, funcionalitat, versatibilitat i modernitat que volem transmetre i per adequar-les a la innovació pedagògica i educativa que ens caracteritza.

L’any passat es van millorar les aules d’ESO de l’edifici principal amb totes les instal·lacions noves, paviment, sostres, lluminària, tancaments, lavabos, noves aules de desdoblament, sales de professors i aules amb plafons mòbils. També es van crear nous espais a Infantil: nou mobiliari i un espai obert, la Plaça, on els alumnes d’Infantil poden treballar els diferents i divertits ambients pedagògics que conformen el Projecte Educatiu d’aquesta etapa. I fa dos anys vàrem estrenar el menjador i es van fer millores al pati d’Infantil.

Aquest any hem culminat la Fase 3 del Projecte de Remodelació de l’Edifici Principal de l’Escola.

Hem remodelat la Planta Principal i la Primera Planta, on tenim ubicada la Secretaria i els Serveis Administratius i de Direcció, les aules de 1r a 6è de Primària, l’Aula TIC, les Aules de Desdoblament, els lavabos i hem pogut generar nous espais com l’Àgora, l’Aula de Plàstica, l’Aula de Música, la Sala de Mestres de Primària i espais de emmagatzematge i neteja.

Aules de Primària Escola Meritxell Mataró
Penjadors d’abrics

També hem col·locat mobiliari nou fins a 4t de Primària, hem canviat el paviment, les obertures, la calefacció, la lluminària i hem col·locat nous espais per penjar abrics i desar les motxilles que ens han permès guanyar espais a les aules.

Amb totes aquestes millores i amb l’entorn privilegiat de què gaudim, podem confirmar que, a més d’una escola segura, l’Escola Meritxell compta amb espais amplis i flexibles que fan més agradable el dia a dia de l’escola per alumnes i professors.

Agora Primària Escola Meritxell Mataró
Agora Primària

100% d’aprovats al First i al CAE 2020

Tags :

Des de l’Escola Meritxell volem felicitar als alumnes del CIC Idiomes-Escola Meritxell que aquest any s’han presentat a la prova del First o del CAE. Un any més han aprovat el 100%!!!

Moltes felicitats a tots!

Al First es vàren presentar 9 alumnes. Hi ha hagut alumnes amb unes notes verdaderament altes. Cal agraïr-los a tots  l’esforç que han fet en aquestes circumstàncies tan especials, amb classes on-line, classes de reforç al juliol, l’angoixa de mesures Covid, etc.

Per a ells és una satisfacció, i per nosaltres també, veure que realment funciona el que fem a classe. Un cop més, moltes felicitats a la Carlota, al David, a la Paula, al Nil, al Roger, a la Carlota, a la Laia, a l’Helena i a l’Ignasi. WELL DONE!!

Dels alumnes del CIC Idiomes -Escola Meritxell que estaven cursant l’Advanced, tres s’han examinat al juliol i estem molt contents de poder dir que el 100% ha aprovat l’examen. També aquí hi ha hagut alumnes amb unes notes verdaderament altes. També volem agraïr-los a tots  l’esforç que han fet en aquestes circumstàncies tan especials.

A més, hi ha 2 alumnes que s’han tret l’Advanced a 4t d’ESO i cada cop són més els alumnes que mostren un nivell d’anglès més alt en edats més joves.

Un cop més, MOLTES FELICITATS ALS TRES: Marc, Núria i Mireia.

• -

Infografia: manualitats, jugar i aprendre

Tags :

Aquesta segona setmana us compartim, en obert, dues noves infografies que creiem que poden ser de molta utilitat durant aquest estiu, tant per a alumnes que necessiten repassar com per a qualsevol nen o nena perquè són formes d’aprendre divertint-se.

En aquesta tercera us compartim alguns jocs per als més petits que podeu fer mentre dineu per a què aprenguin noves paraules o millorin el lleguatge oral. I a més una recepta de cuina molt senzilla.

Infografia amb jocs senzills per aprendre mentres dinem per a nens i nenes. Escola Meritxell

Si aneu a la platja o esteu enmig de la natura trobareu moltes coses amb les que podem fer jocs simples però molt divertits que us ajudaran a passar una tarda fantàstica amb els petits de la casa. Us proposem 3 manualitats i una recepta de cuina molt senzilla.

Infografia amb jocs de manualitats per a nens i nenes. Escola Meritxell

Feu clic sobre la imatge i així us la podreu descarregar.

Trobareu més infografies en el post de la setmana passada. Esperem que us siguin útils!

• -

Jocs, receptes i pantalles per aquest estiu

Tags :

Durant les setmanes de confinament a l’Escola Meritxell vam estar compartint una sèrie de infografies que cobrien un ampli ventall d’interessos per a alumnes i famílies. Des de com organitzar-se el dia per estudiar via online fins a jocs educatius que pots fer amb poques coses que tens per casa.

Aquesta setmana i la vinent us compartirem aquí al nostre web algunes de les infografies que creiem que poden ser de molta utilitat durant aquest estiu, tant per a alumnes que necessiten repassar com per a qualsevol nen o nena perquè són formes d’aprendre divertint-se.

En aquesta primera us compartim alguns jocs per als que només necessitareu un paper i un llapis i una recepta de cuina molt senzilla. Són activitats perfectes per aquelles tardes plujoses d’estiu.

Durant l’estiu els nens tenen més temps lliure i és més fàcil que passin més hores davant de la pantalla d’un ordinador o d’una tablet. Així doncs en aquesta segona infografia us compartim 12 consells sobre l’ús de la tecnologia a casa i algunes aplicacions de control parental.

Esperem que us siguin útils!

Gael Lechado, primer alumne graduat en el Diploma Dual Internacional

Celebrem i donem l’enhorabona al primer alumne de l’Escola Meritxell a obtenir el DIPLOMA DUAL INTERNACIONAL (https://www.fundaciomeritxell.cat/nou-diploma-dual-international-high-school/), i a més, per haver-ho aconseguit amb la màxima qualificació acadèmica d’A.

Es tracta de Gael Lechado, alumne de 1r de Batxillerat de la nostra escola, que va optar per cursar el programa de forma compactada en 3 anys, cosa que l’ha conduït a ser el primer alumne a finalitzar el programa des que es va instaurar a la nostra escola ara fa tres anys.

Es tracta d’un premi a la constància, l’esforç i el treball ben fet que volem reconèixer amb molta alegria.

Moltes felicitats, Gael, i també un gran agraïment a la seva família i a la Directora del Programa, l’Emy Patton, per contribuir a aquest gran èxit.

• -

L’Escola Meritxell en temps de confinament

Tags :

A l’Escola Meritxell fa temps que utilitzem eines digitals com a part de la metodologia i de l’esperit d’innovació propi de l’escola. Però el confinament ens ha “obligat” a aguditzar i potenciar encara més el nostre ADN innovador.

A ningú se li escapa que es tracta d’un escenari nou, i fins ara desconegut, ple d’incerteses i d’una gran complexitat.

Tanmateix és, alhora, una innegable oportunitat per reinventar-nos i perquè fem de les nostres fortaleses el punt de partida d’un trajecte al final del qual haurem esdevingut encara més competents.

Amb afany, esforç i una gran dosi d’il.lusió, tots els professionals de l’escola ens hem anat adaptant a uns canvis que, molt probablement, seran ja una constant en les nostres vides.  Per suposat, també ho han hagut de fer alumnes i famílies, a qui també agraïm la seva complicitat, sense la qual resultaria impossible avançar en aquest camí.

Des d’un primer moment, hem encarat aquesta situació com un repte que sabem que també ens comportarà coses positives. Potenciarà les nostres capacitats organitzatives, les de tots; incorporarà noves metodologies d’ensenyament i aprenentatge; diversificarà les formes d’acompanyament als nostres alumes; i enfortirà, encara més, els nostres lligams amb ells.

Així doncs, volem compartir aquest document que recull les moltes i variades actuacions que estem duent a terme des de l’escola per donar resposta als reptes derivats de la situació de confinament.

Per Sant Jordi, Roses Matemàtiques

El alumnes de 1r d’ESO de l’escola van enviar Roses Matemàtiques a diversos hospitals catalans per a què els professionals de la salut i els malalts poguéssin gaudir de la Diada de Sant Jordi 2020.

Us adjuntem la carta d’agraïment que han fet arribar als nostres alumnes d’ESO1 per haver dissenyat, creat i enviat roses matemàtiques als hospitals. Agraïment, al qual ens afegim.

Podeu llegir la carta d’agraïment en el següent enllaç

Diploma Dual High School

Diploma Dual American High School Escola Meritxell de Mataró