Infografia: estudiar des de casa

  • -

Infografia: estudiar des de casa

Tags : 

Aquesta setmana us compartim, en obert, dues noves infografies molt útils:

Potser la classe del vostre fill està en aquest moment confinada, estudiant des de casa. Doncs en aquesta primera infografia us donem alguns consells per aquells alumnes que durant uns dies hauran de seguir les classes des de casa. I pels moments d’esbarjo trobareu una recepta de cuina i un joc.

Infografia: Consells per estudiar des de casa. Escola i alumnes.

En aquesta segona alguns consells per evitar pronunciar NO i substituir-lo pel SI

Infografia: educar sense el NO. Escola i alumnes

Si feu clic en aquest enllaç trobareu més infografies.

Recordeu que encara podeu reservar la vostra cita prèvia per assistir a la Jornada d’Aules Obertes d’Infantil del proper 6 de març. Més informació seguint aquest enllaç.


  • -

Fer de l’anglès una eina d’ús quotidià

Tags : 

L’Escola Meritxell és, des de fa molts anys, una escola capdavantera en l’aprenentatge de la llengua anglesa

La nostra visió de l’idioma va molt més enllà del seu sentit estrictament curricular. A l’escola, l’aprenentatge de la llengua anglesa no és considerat, només, com un aprenentatge enfocat a la preparació del futur laboral dels nostres alumnes.  També és un element viu a l’escola. Per tant, els nostres alumnes es relacionen amb la llengua en el seu dia a dia, l’aprenen de manera sistemàtica i, des de l’escola vetllem per generar espais on necessitin fer-ne ús.

Quan els alumnes inicien la seva vida escolar a P3, i durant tota l’etapa d’Infantil, tenen sessió d’anglès cada dia, ja que les 5 hores complementàries que les escoles concertades tenim la disposició les dediquem íntegrament a l’anglès. A més, a P3 hi ha una mestra auxiliar d’aula que es comunica amb els infants exclusivament en anglès.

Això els proporciona una immersió parcial en l’idioma des de ben petits i, a mesura que van creixent, les hores que es dediquen a aquest aprenentatge van augmentant. 

Jornada d'Aules Obertes 2021 Infantil Escola Meritxell de Mataró

Gràcies a aquesta immersió primerenca, ja a partir de 1r de Primària els alumnes tenen la capacitat d’iniciar l’àrea de coneixement del medi natural en anglès. 

Al llarg de la primària els alumnes utilitzen l’anglès com a llengua vehicular entre 5 i 7 hores setmanals, la majoria de les quals es realitzen en grups reduïts. El fet de treballar amb desdoblaments ens permet arribar més als nostres alumnes, detectar les dificultats i potenciar les seves habilitats. 

Partint d’aquest enfocament i amb aquest desplegament d’hores, quins projectes duem a terme? Com plantegem l’aprenentatge de la llengua a l’aula, amb els alumnes?

Primerament, duem a terme un munt de projectes dins de l’aula, on s’aprofundeix de manera amena i divertida en les diferents temàtiques programades; també es realitzen, quan les condicions ho permeten, projectes entre els diferents grups i els diferents cursos, com quan fem el padrinatge entre l’ESO i EiCi (Educació Infantil i Cicle Inicial), o els Highland Games de Primària; fins i tot s’organitza una jornada científica, el Science Day. Finalment, participem en intercanvis amb escoles d’arreu del món.

Sense perdre de vista la nostra identitat com a escola catalana també donem a conèixer i celebrem les principals tradicions anglosaxones: Halloween, Thanksgiving, Easter Egg Hunt, el Bonnet Parade, etc.

A partir de 3r d’ESO els alumnes tenen la possibilitat de cursar el Batxillerat Dual, que els permet obtenir la doble titulació: americana i espanyola. L’escola també participa en el programa Erasmus Plus, on gaudeixen d’un intercanvi cultural amb altres escoles europees.

En els darrers anys, la nostra escola ha obtingut resultats excel·lents en llengua anglesa en totes aquelles proves externes que es fan: Competències Bàsiques de 6è de primària i les de 4t d’ESO, així com les proves d’accés a la Universitat.  

Tot i que els resultats ens acompanyen, considerem que la nostra fita és seguir innovant dins l’aula i millorar les habilitats dels alumnes en llengua anglesa. Per aquest motiu, el nostre Pla Anual ho recull com a objectiu de treball del Departament d’anglès. 

Sabem que el projecte d’anglès és un dels motius pels quals moltes famílies tenen en compte per triar-nos i ens en sentim molt orgullosos. També ens satisfà saber que els nens gaudeixen del seu dia a dia a l’escola tot aprenent, entre moltes d’altres coses, la llengua anglesa. 

Autores:

  • Christel Aparicio: Cap d’estudis de Cicle Mitjà 
  • Marta Ortega: Cap d’estudis de Cicle Superior

  • -

Campanya solidària de recollida de xandalls

Malgrat les dificultats d’enguany, hem aconseguit que segueixin arribant els nostres xandalls a l’École de Primaire de Niafor (Senegal).

Ens omple d’orgull veure, una vegada més, com és de solidaria la nostra comunitat educativa. 

Moltes gràcies i us animem a seguir participant-hi! 


  • -

Jornada d’Aules Obertes Virtual 2021

Tags : 

Coneix l’Escola Meritxell amb una videoconferència personalitzada amb el nostre Director Pedagògic seguida d’una visita virtual a l’escola.

Podeu demanar una cita al 93 755 65 50 o podeu enviar un correu electrònic a secretaria@escolameritxell.org.

L’Escola Meritxell de Mataró segueix creixent, adaptant-se i aprenent en un context màximament volàtil, incert, complex i ambigu. I ho fem entenent aquesta complexitat com una gran oportunitat per als nostres alumnes i també per als professionals que els acompanyem.

Ens diu una artista nordamericana: “Si no t’agrada alguna cosa, canvia-la. Si no la pots canviar, canvia la forma en què penses sobre això.” Precisament aquesta és la nostra manera d’educar els nostres alumnes per preparar-los per al seu futur: treballant l’actitud davant els problemes.

De tots és coneguda la situació de pandèmia que estem vivint ara mateix i comencem a veure’n l’impacte: l’educatiu, el social, l’econòmic i el sanitari. A l’Escola Meritxell, reflexionem sobre aquestes qüestions i les vivim en forma d’aprenentatge per a probables escenaris que es pugui portar el futur. Des d’aquest enfocament, donem màxima importància i presència a les relacions del nostre alumnat amb el món -a través de programes d’internacionalització- i a les noves metodologies pedagògiques. Tot plegat, en un entorn segur i envoltats de natura per tal que els nois i les noies creixin confortablement preparant llurs grans reptes de futur.

Ara que de ben segur esteu pensant a quina escola voleu portar l’any vinent els vostres fills, us volem convidar a viure l’experiència de l’Escola Meritxell. Una escola oberta al món, al cor del Maresme.

A la videoconferència us explicarem el nostre Projecte Educatiu, com ensenyem, la importància que donem a l’esperit crític, a l’emprenedoria i a l’aprenentatge de l’anglès i molts més detalls importantíssims per decidir a qui confiar l’educació dels vostres fills. 

Jornada d'Aules Obertes 2021 Infantil Escola Meritxell de Mataró

Per concretar la videoconfèrencia podeu trucar al 93 755 65 50 o podeu enviar un correu electrònic a secretaria@escolameritxell.org.


  • -

L’Escola Meritxell amb La Marató de TV3

L’Escola Meritxell ha col·laborat, un any més, amb la Marató de TV3, que dedica l’edició d’enguany a la Covid-19.

En aquest sentit, i en suport a la recerca clínica sobre aquesta malaltia, l’escola ha organitzat diverses activitats i xerrades informatives en què ha participat tota la comunitat educativa.

Els diners recaptats (1.760,78€) han estat ingressats al compte de la Fundació La Marató de TV3.


  • -

Infografia: aprofitar el Nadal per jugar i aprendre

Tags : 

Aquesta setmana us compartim, en obert, dues noves infografies que creiem que poden ser de molta utilitat durant aquestes festes de Nadal. Són jocs per fer en familia.

En aquesta trobareu algunes pautes de comunicació i conversa adreçades, especialment, per als més petits que podeu fer mentre dineu per a què aprenguin noves paraules o millorin el lleguatge oral. I a més una proposta de mímica que sempre és molt divertida.

En aquesta segona us proposem un joc cada dia que acaba sent un repte a resoldre.

Feu clic sobre la imatge i així us la podreu descarregar.

Trobareu altres infografies aquí i aquí.

Esperem que us siguin útils!


  • -

Els professors del Meritxell de ben a prop: Cris Glatz

Tags : 

Avui entrevistem a la Cris Glatz, tutora a P4 A i que fa 10 anys que és a l’Escola Meritxell.

El més important és, en primer lloc, veure els infants feliços i estar al cas del seu benestar emocional.

Per què un dia vas decidir dedicar-te a la docència?

Realment no va ser una decisió meditada presa per uns motius concrets, simplement sentia dins meu que era allò al que em volia dedicar, sentia il·lusió i moltes ganes quan m’imaginava a una aula rodejada d’infants. Ho vaig saber des de molt joveneta, suposo que també per la influència d’alguns dels meus mestres, que em van transmetre la seva passió i estima per aquesta feina. La docència et permet fer cada dia coses diferents, inventar, ser creatiu, aprendre constantment, gaudir dels infants, convertir-te en un d’ells quan cal (posant-te al seu lloc per entendre’ls millor, jugant i ballant amb ells, celebrant les festes i tradicions populars…), relacionar-te amb companys amb el mateix interès per l’educació que tu, i molt més. En resum, la docència em permet gaudir de cada dia i m’aporta felicitat.  

Quina és la teva història a l’escola?

Porto a l’escola 10 anys. Sempre he estat a l’etapa d’Educació Infantil com a tutora de grup, tot i que, els primers anys, també vaig fer algunes hores de català, plàstica i reforç a diferents nivells de primària. La majoria d’anys he estat a P5, els dos últims a P3 i P4 i gaudeixo moltíssim a qualsevol d’aquests cursos. En la meva vida a l’escola destacaria la companyonia i l’estima que ens tenim entre els mestres del cicle. Realment és tot un plaer formar part d’aquest equip: sempre amb idees, amb empenta i ganes de millorar i fer coses noves, ajudant-nos, respectant-nos, fent-nos costat i amb la sensació de tirar endavant tots junts un mateix projecte. 

Com et descrius com a professora?

Soc una mestra a qui li agrada molt sentir-se a prop dels seus alumnes. Per mi, cada curs, els nens i nenes de la classe junt amb els mestres que els acompanyem, formem una petita família. Penso que el més important és, en primer lloc, veure els infants feliços i estar al cas del seu benestar emocional. Un nen feliç i tranquil, sense angoixes importants, és capaç de fer tot allò que es proposi.  A partir d’aquí, observar com van evolucionant i millorant (cadascú amb les seves diferències i particularitats) és realment reconfortant. Em sento molt satisfeta quan les famílies em transmeten que els infants tenen ganes de venir a l’escola, que es troben motivats, que és un lloc on es troben segurs i contents, i, també, que des de casa han pogut veure la seva evolució en algun àmbit acadèmic.  

La relació i comunicació amb les famílies, és un altre aspecte que destacaria, ja que penso que és súperimportant que sigui molt fluida, amb intercanvis a diari a les entrades i sortides…i sobretot, que les famílies se sentin còmodes i acollides per l’escola i, en particular, per la tutora, per a expressar qualsevol inquietud, dubte o malestar que els pugui sorgir.

Com definiries l’escola?

L’Escola Meritxell és una escola dinàmica, en constant canvi i adaptació a les noves realitats, amb un gran equip i un projecte interessant que vol donar resposta a les necessitats dels infants i les famílies.

Quin és el principal objectiu que et marques amb els teus alumnes?

El meu objectiu principal, com he comentat anteriorment, és que siguin feliços i que evolucionin en tots els nivells, personal i acadèmic. Aquesta evolució serà sempre diferent en cada cas, però sempre ha d’existir. 

M’agradaria transmetre als infants la importància de ser persones optimistes i amb eines per a superar qualsevol obstacle, també, de l’error com a eina d’aprenentatge i millora, de l’esforç, i d’estimar-se a un mateix i sentir-se capaços d’aconseguir tot allò que es proposin. 

I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets? 

Fora de l’àmbit professional gaudeixo molt amb la fotografia i l’edició fotogràfica i, també, amb la lectura. Soc mare de dos petits i m’agrada molt passar temps amb la família,  fer activitats a l’aire lliure i anar amunt i avall els caps de setmana descobrint llocs nous. 


  • -

Resultats a les proves de competències bàsiques 2020

Tags : 

Com fem cada any (aquí els resultats del 2019 i aquí els del 2018) us fem una anàlisi del resultats de l’escola dins les proves de competències bàsiques. Si no sabeu que són, després de l’anàlisi us en fem un breu resum.

Resultats de l’Escola Meritxell.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

  • Mentre la mitjana de les escoles de Catalunya mostra una caiguda en el percentatge d’alumnes amb uns resultats en la zona superior (mitjana-alta i alta) en 4 de les 5 matèries avaluades, l’Escola Meritxell millora els percentatges en Català, Matemàtiques, Anglès i Ciència i Tecnologia respecte l’any 2019.
  • Si ens comparem amb l’AEC, escoles d’un perfil similar al de l’Escola Meritxell, els nostres alumnes estan per sobre en totes 5 assignatures.
  • En Anglès el 93,3% dels nostres alumnes assoleixen resultats mitjans-alts i alts. 8 punts per sobre de l’AEC i 25 per sobre de la mitjana catalana. Encara són millors els resultats en Matemàtiques, on estem 20 punts per sobre de l’AEC i quasi 40 comparant amb la mitjana general.
Resultats 4 ESO Escola Meritxell 2020

Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU. El 96,4% dels nostres alumnes han aprovat les PAU el mes de juny (2 punts per sobre de la mitjana catalana) i el 70,7% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda. Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 6è de Primària, aquest any no s’han realitzat les proves però podeu veure l’anàlisi de l’any 2019 en aquest article.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític.

Què són les proves de competències bàsiques?

Són unes proves que realitza anualment el Departament d’Ensenyament i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

Innovacio educativa Escola Meritxell Mataró

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.


  • -

Coneix l’Escola Meritxell abans que ningú

Tags : 

Triar escola per als nostres fills és una de les decisions més importants en la vida dels pares i per això requereix de temps.Conscients d’això a l’Escola Meritxell hem decidit endegar ja les entrevistes amb aquelles famílies que vulguin començar ara a conèixer escoles pel curs 2021-22 i des d’avui totes les famílies interessades podran sol·licitar una videoconferència personalitzada amb el nostre Director Pedagògic.

Per concretar la videoconfèrencia podeu trucar al 93 755 65 50 o podeu enviar un correu electrònic a secretaria@escolameritxell.org.

A la videoconferència us explicarem el nostre Projecte Educatiu, com ensenyem, la importància que donem a l’esperit crític, a l’emprenedoria i a l’aprenentatge de l’anglès i molts més detalls importantíssims per decidir a qui confiar l’educació dels vostres fills. 

I, després, podreu conèixer les nostres instal·lacions en contínua actualització i el nostre entorn privilegiat en una visita personal o, si ho preferiu, podeu venir a la nostra Jornada d’Aules Obertes programada pel dissabte 6 de març.

Mentrestant podeu veure aquest video i conèixer, ni que sigui una mica, les instal·lacions, el bosc, les aules i l’entorn que fan de l’Escola Meritxell una escola diferent.

Per concretar la videoconfèrencia podeu trucar al 93 755 65 50 o podeu enviar un correu electrònic a secretaria@escolameritxell.org.


  • -

Els professors del Meritxell de ben a prop: Nicolás Yordà

Tags : 

Avui entrevistem al Nicolás Yordà que s’ha incorporat aquest any al professorat de l’Escola Meritxell com professor d’educació física i dona les seves classes en anglès.

L’educació física pot fomentar valors com l’autoestima, l’esforç de superació així com l’empatia i el companyerisme.

Per què un dia vas decidir dedicar-te a la docència?

Ja fins i tot des de l’Institut feia de monitor en el mateix centre, i des de llavors que m’agrada compartir i transmetre els coneixements amb els demès, i més si era per a l’aprenentatge. A Batxillerat tenia molt clar que uns dels camins que volia fer era la docència.

Quant temps fa que t’hi dediques i per on has passat fins avui?

Han passat cins anys des de que vaig acabar la formació docent. Des de llavors he estat a tres centres més realitzant substitucions d’educació física, i ja abans de finalitzar els estudis els combinava amb treballs de monitor i entrenador, com ara la vela, l’atletisme, el voleibol, etc. 

Nicolás Yordà, professor d'educació física que dona les seves classes en anglès a l'Escola Meritxell de Mataró

Quina és la teva història a l’escola?

Porto treballant en escoles des de fa més de deu anys, com a monitor d’extraescolars i entrenador d’esports. Com a professor és el quart any. A l’escola Meritxell és el meu primer any. Haver passat per altres escoles és una forma més per formar-me com a docent ja que he pogut guanyar experiència i tenir molt bones vivències que em fan créixer a nivell personal i professional. Vivències com ara haver pogut ensenyar algun esport nou que no es feia a l’escola. Em va agradar molt haver sigut tutor. I sobretot gaudir de les classes i transmetre missatges no tant sols del contingut d’una sessió sinó també ensenyar valors com ara l’autoestima i la superació personal.

Com et descrius com a professor?

Em veig com un professor que té molt en compte el treball cooperatiu, que vol transmetre i potenciar l’autoestima i l’esforç de superació així com l’empatia i el companyerisme entre els seus alumnes. Trobo que en l’educació física es poden fomentar aquests valors tant importants avui en dia.  

Com definiries l’escola?

Una escola que m’ha rebut amb els braços oberts! 

Quin és el principal objectiu que et marques amb els teus alumnes?

Com he comentat abans, m’agradaria fomentar valors d’autoestima i superació, el treball en equip i els beneficis que una activitat física pot aportar-nos, tant a nivell físic però també psicològic, social i emocional.

I com a persona, fora de l’àmbit professional, qui ets? 

En les estones que tinc lliures, m’agrada fer esport. Des de fa uns anys practico triatló de curta i llarga distància. També faig windsurf i snowboard (m’agrada tant el mar com la muntanya). Sóc pare de dues nenes a les quals els hi dedico tot el temps que puc. Em considero una persona molt activa, familiar, i amb ganes d’aprendre coses noves i conèixer món.


Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies