NOTÍCIES

  • -

Recollida d’aliments Càritas

El passat mes de maig, amb motiu de la nostra festa de Primavera, va tenir lloc una campanya de recollida d’aliments amb la qual van col·laborar moltes de les nostres famílies. En total, se’n van recollir 236 Kgs, que es destinaran a les persones més desvalgudes i que més ho necessiten.

En nom de Càrites, i en el nostre propi, volem donar-vos les gràcies per fer palès, una vegada més, aquest gran esperit solidari.

Festa meritxell

El nostre més sincer agraïment!

Compartir:

  • -

CAE-100% d’aprovats

No hi ha res tan satisfactori com comprovar que tots els alumnes que s’han preparat a CIC Escola d’Idiomes Mataró per superar la prova del CAE-Certificate in Advanced English al juny han aconseguit el seu objectiu.

Des d’aquí, us fem partícips de la nostra  enorme satisfacció i us donem les gràcies per la confiança dipositada en el nostre equip.

Congratulations and have a lovely summer!

 

 

Compartir:

  • -

Magnífica actuació dels nostres alumnes a les finals dels Jocs Escolars de Mataró

Aquest cap de setmana s’han disputat, a Mataró, les finals de diferents modalitats dels Jocs Escolars.

En Escacs, cal destacar l’actuació de Víctor Gabañach, alumne nostre de 6è de Primària, que s’ha proclamat Campió de Mataró en la categoria d’Aleví.

En Patinatge, la nostra escola va classificar per a les finals gairebé la totalitat de les patinadores que hi participaven. La nostra alumna Paula Pascual (1r de Primària) va aconseguir el Campionat de Mataró en la categoria de Pre-Benjamí. Per la seva part, les també alumnes nostres Sara Fonollà (5è de Primària) i Anna Mans (4t de Primària) es van proclamar Sotscampiones en les categories d’Aleví i Benjamí, respectivament.

Des d’aquí felicitem l’Ivete i la Carla per l’excel·lent treball que han dut a terme amb l’equip de patinatge.

Enhorabona a tots!!

 

Compartir:

  • -

Som el que decidim ser

Tags : 

Ara que s’acosta el final de curs és un bon moment per repassar si hem assolit els objectius i els propòsits que ens havíem marcat a l’inici i, al mateix temps, comença la feina de definir-ne de nous.

Però com per a l’Escola Meritxell el més important és el desenvolupament dels alumnes en totes les vessants possibles (emocional, social, intel·lectual i acadèmic), hem pensat que aquest any siguin ells mateixos qui ens expliquin quins són els seus objectius.

Estem molt contents de presentar-vos el vídeo on un grup d’alumnes de l’escola, en representació de tota la comunitat, ens diuen què volen ser quan siguin grans.

Perquè a l’Escola Meritxell volem que els nostres alumnes arribin tan lluny com vulguin i siguin allò què han decidit ser.

El nostre agraïment als alumnes que hi van col·laborar i als professors que ens varen donar suport a l’hora de la gravació.

Festa de Primavera

Volem aprofitar per recordar-vos que el proper dissabte 20 de maig celebrarem una nova edició de la nostra Festa de Primavera.

Tenim previstes moltes novetats que s’aniran succeint al llarg del dia i segur que, si us animeu, gaudirem del molts bons moments tots plegats.

Hi sou tots convidats, famílies, amics, professors, i tothom que vulgui venir a gaudir d’un dia al mig de la natura i conèixer l’entorn i la comunitat de l’Escola Meritxell.

Us hi esperem!

La Direcció

Compartir:

  • -

100% d’aprovats en el CAE

No hi ha res tan satisfactori com comprovar que tots els alumnes que s’han preparat a CIC Escola d’Idiomes Mataró per superar la prova del CAE-Certificate in Advanced English- han aconseguit el seu objectiu.

Des d’aquí, us fem partícips de la nostra  enorme satisfacció i us donem les gràcies per la confiança dipositada en el nostre equip.

La nostra més sincera enhorabona a tots!

 

 

Compartir:

  • -

Entrega dels primers Premis ExACCT a la innovació

Tags : 

Els premis són fruit d’un programa d’innovació pedagògica que va endegar l’escola fa dos anys.

Premien projectes d’innovació -presentats pels propis alumnes- que es fonamentin en els tres eixos de l’escola: Creativitat, Treball Cooperatiu i Noves Tecnologies.

Ara fa dos anys, vàrem endegar un ambiciós programa que anomenem ExACCT (Educar per a un Aprenentatge Creatiu, Cooperatiu i Tecnològic.) perquè es basa a canviar la manera com els alumnes adquireixen coneixements, habilitats, destreses i actituds, i afecta tant a la metodologia pedagògica com als recursos que s’utilitzen a l’aula i, fins i tot, als mateixos objectius a assolir.

Dins d’aquest profund canvi, l’escola va decidir que havien de ser els propis alumnes els protagonistes dels resultats, més enllà de les qualificacions que assolissin; així van néixer els Premis ExACCT a la innovació, que han estat convocats aquest curs per primera vegada. El passat 20 d’abril, en l’acte oficial d’entrega de premis, es va viure el fruït de tot un any de treball i esforç per part dels alumnes.

En aquesta primera edició es van presentar 80 alumnes que van desenvolupar 22 projectes en tres categories, des de 5è de Primària fins a Batxillerat. Els projectes premiaven la creativitat, l’aprenentatge cooperatiu i l’ús de les tecnologies aplicades, i van des d’un esborrador digital, una pel·lícula amb Stop Motion fins a una mà robòtica.

Un jurat format per quatre professionals vinculats al món de

  • l’emprenedoria: Xavier Verdaguer, emprenedor i impulsor de l’Imagina Creatitvy Center,
  • la innovació: Franc Ponti, expert en Innovació i Creativitat, reputat conferenciant i professor de l’escola de negocis EADA,
  • la cultura: Pere Coll, reconegut escultor, pinto, gravador i dissenyador de joies mataroní amb projecció internacional i
  • la formació: Joan Mateo, Catedràtic de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació,  Secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, i President del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu

van escollir els millors premis de cadascuna de les 3 categories definides.

Els premiats van ser:

  • Categoria Mercè Serras (5è i 6è de Primària): Nil Pomares, Paula Marí, Héctor Martín, Víctor Puig
  • Categoria 1r, 2n i 3r d’ESO: Laia Garcia, Marta Marfany
  • Categoria 4t d’ESO i Batxillerat: Nil Mandri i Àlex Pérez
Guanyadors i Jurat dels Premis ExACCT de l'Escola Meritxell

Guanyadors i Jurat dels Premis ExACCT de l’Escola Meritxell, entregats el passat 20 d’abril de 2017

Amb una sala plena de gom a gom, l’acte de lliurament va començar amb unes paraules de benvinguda de l’Eduard Solé, Director Pedagògic de l’escola, que ens va explicar quin és l’objectiu d’aquests premis. A continuació, Franc Ponti va fer un parlament sobre què vol dir ser un emprenedor innovador i què cal fer per ser-ho. Segons Ponti, l’emprenedor és curiós i observador, i per això està sempre al dia de les tendències i necessitats de la societat, desafia els convencionalismes i fa allò què ningú més fa perquè no té por al fracàs ni al canvi. Finalment, va assenyalar que els projectes presentats als premis ExACCT eren una bona mostra d’aquesta actitud emprenedora i, alhora, innovadora.

L’acte va acabar amb unes paraules del President de la Fundació Meritxell felicitant els guanyadors i els finalistes, esperonant  tots els alumnes de l’escola a presentar-se a la segona edició dels premis, i agraint la seva dedicació als professors involucrats en l’organització, a tots els qui han col·laborat en el seu èxit, a la direcció de l’escola i a la comunitat Meritxell en general.

A la pàgina de l’escola a Facebook podreu veure un recull de les imatges de l’acte. Feu clic a la imatge.

Des d’aquí volem donar les gràcies a tots els alumnes que han presentat un projecte, als pares i mares i a tots els assistents a l’acte.

Però, això no va acabar aquí perquè al dia següent el Nil Mandri va guanyar també el Premi al millor treball de recerca al #InstallParty que es va organitzar al TecnoCampus de Mataró. I, amb aquest, ja portem dos anys seguits guanyant al #InstallParty. Aquí en teniu la prova. Moltes felicitats Nil!

Ens veiem als Premis ExACCT 17-18!

Compartir:

  • -

Afanya’t a poc a poc

Hem de donar resposta al ritme frenètic que imposa la societat actual assegurant un desenvolupament dels infants adequat

Innovacio educativa a l'Escola Meritxell de Mataró

Estem en un moment de profunds canvis a nivell educatiu. Els nostres nens han canviat, les famílies han canviat i la nostra societat ha canviat: ens hem adonat que els nens posseeixen una sèrie d’intel·ligències diferents –múltiples- que els fan capaços de convertir-se en persones competents no només sota criteris purament acadèmics, que les famílies tenen diferents mides i formes, i que la societat està en permanent creixement i sotmesa a un ritme diari molt elevat i estressant.

En aquest context, les escoles, especialment a l’etapa d’educació infantil (0-6), comencem a canviar per adaptar-nos a aquesta nova realitat. Les dinàmiques d’aprenentatge que es dissenyen donen cabuda al desenvolupament d’infants de diferents característiques. Qui té gust per escoltar, escolta; qui necessita experimentar, pot experimentar; qui requereix fer i desfer analitzant hipòtesis, troba també el seu espai a l’aula.

També hem de donar resposta al ritme frenètic que imposa la societat actual assegurant un desenvolupament dels infants adequat. La manera que tenim d’assegurar que els infants es desenvolupin de la millor manera possible és oferint un contrapunt tranquil, reflexiu, observador i analític.

Festina lente o afanya’t a poc a poc és una frase feta servir ja per l’emperador August, per fer-nos notar que la millor manera d’avançar i d’assegurar uns objectius a llarg termini, com els de l’educació, és anar a poc a poc, amb pas ferm, les coses clares i tenint-ho tot molt ben pensat.

Aquest afanya’t a poc a poc també entra en les rutines de l’escola a través dels mestres i dels nens. Els mestres hem d’observar pausadament els infants, les relacions que estableixen entre ells i amb nosaltres, hem de gaudir de tots els processos que formen part de les dinàmiques d’aprenentatge amb amor i tendresa, no amb presses ni amb nervis o estrès. Només així podrem apreciar aquella mirada que es dirigeixen els alumnes entre ells, només així podrem desxifrar les il·lusions i les pors que hi ha dins dels caparrons que ens envolten a diari i, de retruc, arribar al seu cor.

Iñaki Brosel i Goiricelaya
Cap d’Estudis d’Educació Infantil de l’Escola Meritxell

 

Compartir:

  • -

Nico Grau, guanyador del concurs literari d’Òmnium Cultural de Mataró

S’acosta Sant Jordi i a classe de Llengua Catalana de 5è de Primària hem treballat l’estructura d’una CARTA. Calia, però, que fos una CARTA D’AMOR entre dos elements quotidians que poguessin enamorar-se. I l’alumne NICO GRAU ha triat un TAP, un tap que s’enyora de la seva estimada AMPOLLA. Per ser tan original, tendre i espontani, el Jurat d’Òmnium Cultural de Mataró, en la seva 37a edició del concurs literari per a escolars, ha premiat aquest treball.

Enhorabona, Nico!

Compartir:

  • -

Obertes les preinscripcions per al curs 2017-18

Preinscripcions Primaria i ESO Escola Meritxell Mataró. Innovació educativa i valors personals

Del 23 de març al 4 d’abril podeu formalitzar les preinscripcions per a l’Escola Meritxell

A l’Escola Meritxell ja hem obert les preinscripcions per al curs 2017-18 a Infantil, Primària i ESO.

Voleu que els vostres fills creixin i es formin com a persones en una escola que té com a prioritat educar per a un aprenentatge creatiu, cooperatiu i tecnològic? Aquesta és la nostra fita i, per això, des de fa dos anys, hem endegat l’ExACCT 18, un programa que es basa en l’actualització de les metodologies didàctiques, la incorporació de la innovació i el treball en valors i actituds.

I com ho fem? Treballant tres aspectes fonamentals:

  • La innovació educativa, que aconseguim mitjançant l’ús de les noves tecnologies i la metodologia de l’Aprenentatge Basat en Problemes, fomentant la creativitat i l’emprenedoria, i situant l’alumne com a protagonistadel seu propi procés d’aprenentatge
  • El creixement personal de l’alumne, utilitzant canals de comunicació permanents entre les famílies i l’escola, i posant al seu abast instruments i estratègies d’autosuperació, autoconfiança i afrontament de reptes, per reforçar la seva autoestima.
  • Obertura al món, gràcies a un Projecte Lingüístic que persegueix la consolidació de l’aprenentatge del català i el castellà, a més a més de l’anglès i el francès, i a la introducció de programes d’internacionalitzacióa les diferents etapes educatives.

I tot això en un entorn envoltat de natura, amb un accés fàcil, unes instal·lacions de primer ordre, tots els recursos tecnològics necessaris i un equip docent molt compromès amb els alumnes, que va molt més enllà de la simple transmissió de coneixements, i que els encoratja a conèixer i dominar els límits de les seves decisions, potenciant, alhora, l’assoliment d’alts nivells de competències socials, autonomia personal i responsabilitat.

A l’Escola Meritxell volem que els nostres alumnes siguin allò que volen ser i, per això, el nostre lema és “A prop per arribar lluny, tan lluny com vulguis”. I els resultats ho demostren: per 7è any consecutiu, el 100% dels nostres alumnes del curs 2015-16 va superar les proves d’accés a la universitat.

Si busqueu escola per als vostres fills, per a P3, o bé per a Primària o ESO, des d’avui mateix i fins el 4 d’abril podeu formalitzar la vostra preinscripció a l’Escola Meritxell. Si no sabeu com fer-ho, truqueu al 93 755 65 50 o envieu un email a secretaria@escolameritxell.org, i us ajudarem.

Compartir:

  • -

“Invasió periòdica”, un excel·lent projecte

El projecte “Invasió periòdica”, presentat pels nostres professors d’ESO Roger Pujol i Laura Torres a la Jornada de Bones Pràctiques de l’AEC el passat dissabte 11 de març a l’Escola Virolai, ha estat excel.lentment valorat com a experiència innovadora.

Invasió periòdica és una experiència gamificada en que l’alumne treballa en 3 eixos principals: el treball cooperatiu, les noves tecnologies i la creativitat. Basada en una història fictícia, els alumnes es posen a la pell d’uns personatges que superant reptes han d’aconseguir el seu objectiu principal: recuperar la taula periòdica. Els alumnes són premiats per les bones i penalitzats per les males conductes a l’aula, permetent d’aquesta forma, que assoleixin nous nivells i poders. L’aula es converteix en l’ambient ideal per a desenvolupar les aptituds dels alumnes i poder així viure una autèntica experiència gamificada. Jugues?

Felicitem la iniciativa d’aquests professors!


Creat per: Laura Torres Arasa i Roger Pujol València
Física i Química 2n ESO. Curs 2016-2017 de l’Escola Meritxell
http://rogerpujolvalencia.wixsite.com/invasioperiodica

Compartir:

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies