NOTÍCIES

  • -

Creative Writing Contest

Tags : 

Aquest any, i per primer cop, el CIC Escola d’Idiomes Mataró-Escola Meritxell convoca un concurs d’escriptura en anglès per celebrar el Nadal.

El alumnes matriculats al nostre servei per a perfeccionar l’anglès entre 3er d’ESO (grup 301) i 2on de Batxillerat (grup 602) podran optar a guanyar un val per valor de 25 euros per a gastar a la Llibreria El Tramvia de Mataró.

CIC Idiomes Escola Meritxell MataróHi haurà 5 categories:

  • 301 Intermediate
  • 401 Upper- Intermediate
  • 403 FCE
  • 501 CAE 1
  • 601 CAE 2

Què heu de fer per guanyar els 25 euros?

És molt fàcil. Tots els alumnes de cada grup han d’escriure un conte de Nadal en anglès amb una extensió de 120 a 220 caràcters, depenent del nivell, i que sigui creatiu, nadalenc i original.

El conte s’haurà d’entregar el mateix divendres 15 de desembre amb el nom de l’alumne que el presenta i el títol.

Aquella mateixa tarda, un tribunal composat per tot el professorat de CIC Idiomes de divendres es reunirà per decidir els guanyadors en cadascuna de les cinc categories.

El Tribunal no només valorarà la correcta utilització de la gramàtica anglesa, sinó que també tindrà en compte la creativitat i l’ús de girs i expressions col·loquials , així doncs, esforceu-vos-hi!

Abans d´acabar la classe de divendres a les 17.45, el guanyador de cada categoria rebrà el seu premi, el val per valor de 25 euros, i llegirà davant dels seus companys el conte seleccionat.

Si un dels vostres fills està matriculat en algun curs del CIC Escola d’Idiomes Mataró-Escola Meritxell , animeu-lo a presentar-se al concurs. Li permetrà posar en pràctica tot el que ha après en aquest primer trimestre alhora que s’ho passarà molt bé inventant una història sobre el Nadal. I mai està de més el premi econòmic, és clar!!

WE ENCOURAGE YOU TO JOIN THIS CHRISTMAS TALE CONTEST AND TRY TO DO YOUR BEST!

Compartir:

  • -

Seguim amb el procés de millora de les nostres instal·lacions

Tags : 

L’entorn és un factor fonamental per desenvolupar amb èxit i eficiència qualsevol tasca; fins i tot, per ajudar-nos a copsar amb més facilitat un concepte. Condiciona el nostre estat d’ànim, la nostra predisposició al treball i la percepció d’allò que ens ofereix l’escola.

En aquest sentit, l’Escola Meritxell gaudeix d’un entorn natural privilegiat, i els seus espais, amplis i funcionals, s’han anat transformant i adaptant a les canviants necessitats de la nostra comunitat educativa.

En l’actualitat, el nostre centre compta amb espais i instal·lacions diferenciats, que acullen les diferents etapes educatives. L’edifici de Batxillerat, de construcció recent, és, sense cap dubte, el més modern i sostenible de tots. Els seus aularis, laboratoris, biblioteca, sala d’actes i de reunions, són un exemple de funcionalitat i d’aprofitament de les condicions ambientals, en un equilibri entre edificació i entorn. La seva inauguració, el curs 2010-2011, va ser la culminació d’un projecte ambiciós.

Seguint amb aquesta mateixa filosofia, el curs 2016-2017 vam abordar la reforma de l’edifici principal, reforma que, atesa la seva envergadura i la complexitat que suposa l’activitat d’una escola, es dilatarà necessàriament en el temps, implementant-se en diferents fases. La primera d’elles, duta a terme durant els mesos d’estiu, va consistir en la remodelació i modernització de la Secretaria i d’alguns dels seus espais annexos. L’objectiu era crear un àrea de treball moderna, diàfana, agradable i pràctica, en consonància amb la imatge d’ordre, calidesa, funcionalitat i modernisme que volem transmetre.

Interior Escola Meritxell de Mataró

Paral·lelament, i també durant l’època estival, es va escometre el projecte de renovació de la instal·lació de gas, amb el propòsit de millorar-ne l’eficiència energètica i, sobretot, la confortabilitat del nostre alumnat i personal. Aquesta actuació tindrà continuïtat en finalitzar l’actual curs escolar.

No podem oblidar tampoc que en el decurs dels darrers anys hem millorat considerablement totes les nostres infraestructures tecnològiques, donant cobertura a les necessitats que comporta la gran quantitat de dispositius amb què treballa alumnat i professorat, en el marc del projecte pedagògic ExACCT.

Secretaria Escola Meritxell de Mataró

En aquests moments, i en un treball conjunt entre l’equip d’arquitectes i els diferents claustres de l’escola, s’està mirant d’establir les línies mestres a partir de les quals es dissenyaran o remodelaran els diversos espais de l’edifici principal, en un exercici de visualització de quina és l’escola que finalment voldrem per a tots.

Aprofitant la jornada d’activitats amb què donem pas a les vacances de Nadal, us convidem a que vingueu i comproveu personalment quines han estat aquestes millores. Si ara no us és possible, les Jornades d’Aules Obertes que se celebraran a primers de l’any vinent també seran un bon moment.

Compartir:

  • -

Els resultats dels alumnes ens avalen

Tags : 

A la primera Newsletter d’aquest curs adjuntàvem un informe amb els resultats de les proves de competències bàsiques dels alumnes de l’Escola Meritxell comparats amb els dels alumnes de tot Catalunya, i també amb els dels alumnes de les escoles adscrites a l’AEC (Agrupació Escolar de Catalunya), patronal que aplega centres concertats d’un perfil similar al de l’Escola Meritxell.

Què són les proves de competències bàsiques?

Són unes proves que es realitzen anualment, i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

Creixement Personal a l'Escola Meritxell de MataróEl Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya les dissenya, passa i avalua; les realitzen un total de de 70.000 nens i nenes del territori.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Per a què serveixen les proves de competències bàsiques?

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

Quins son els resultats de l’Escola Meritxell?

Analitzem el percentatge d’alumnes d’ambdós nivells educatius que, d’acord amb els resultats, se situa en la franja mitja-alta i alta.

A 6è de Primària, destaquem que:

  • En el conjunt de matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) es mantenim, per tercer any consecutiu, per sobre de la mitjana de Catalunya.
  • En Anglès, el 92,5% dels nostres alumnes assoleix uns resultats molt superiors a lamitjana catalana (68,4%) i a la de l’AEC (86,4%).
  • En Matemàtiques, però, i després de tres anys d’uns resultats excel·lents, hem patit una petita davallada. Tanmateix, això ens esperona a redoblar els esforços en aquest curs 2017-18. Així i tot, continuem situant-nos per sobre de la mitjana catalana.
  • Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

  • Per primer cop, i en el conjunt de les cinc matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès, Matemàtiques i Ciència i Tecnologia), la totalitat de resultats està per sobre dels assolits pels alumnes de tot Catalunya i de l’AEC.
  • En quatre d’elles, hem igualat o millorat els resultats aconseguits el curs 2015-16. En Matemàtiques, en canvi, hem experimentat un lleuger descens, encara que ens mantenim per sobre de la mitjana catalana i de la de l’AEC.
  • En Anglès i Català assolim, per cinquè any consecutiu, els millors resultats de Catalunya. Això reforça la nostra clara aposta per l’aprenentatge d’idiomes.
  • A Ciència i Tecnologia, matèria d’anàlisi des del curs passat, tot i que estem per sobre de la mitjana global, encara ens queda camí per recórrer i millorar. És un repte que assumim amb il·lusió.
  • Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I, tot i que encara no són els oficials del Departament d’Educació de la Generalitat, aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU comparativament amb el total de Catalunya.

En primer lloc, cal deixar palès l’èxit que suposa que, per 8è any consecutiu, el 100% dels nostres alumnes hagi aprovat les PAU i que, des del curs passat, més del 72% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.

Analitzats els resultats en clau interna, constatem que el 90% dels nostres alumnes superen el Batxillerat. Podeu accedir a l’informe sencer a través d’aquest enllaç.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític, persones que puguin arribar a ser el que realment volen ser.

Compartir:

  • -

L’anglès a l’escola

Tags : 

En un món globalitzat, l’eina que més pot ajudar els joves a obrir-se pas dins d’un mercat laboral sense fronteres és el domini de quantes més llengües, millor. D’entre totes, però, l’anglès és la més acceptada com a llengua de comunicació gairebé universal.

International programs - Promoting the stay of our students abroad - Escola Meritxell MataróAquest és un neguit generalitzat entre els pares,  que sovint ens pregunten sobre el nostre model d’ensenyament de l’anglès i sobre els resultats i la preparació dels alumnes de l’Escola Meritxell.

Fem, doncs, un repassada de tot allò que, depenent de l’etapa, posem en pràctica a l’escola per garantir un excel·lent aprenentatge d’aquesta llengua. Es tracta d’un compromís que queda explicitat en el nostre Projecte Educatiu de Centre.

Educació Infantil (P3 a P5)

• Dedicació del 100% de les hores d’activitats complementàries a la immersió lingüística en anglès; 5h setmanals durant les quals tots els inputs que rep l’alumne són en  llengua anglesa.

• Suport, a l’aula, d’una auxiliar que es comunica amb tothom (alumnes, mestres, famílies…) exclusivament en anglès.

• Intercanvi, a través de recursos tecnològics,  de cançons i altres activitats en anglès entre els nostres alumnes de P5 i alumnes de la mateixa edat d’escoles del Regne Unit.  En són exemple, l’Oxford Montessori School i la Chichester Free School.

Educació Primària (1r a 6è)

• Els alumnes tenen una assignació horària setmanal d’anglès com a matèria lectiva. A partir de 2n de Primària, els grups-classe es desdoblen per poder treballar aquesta matèria en grups reduïts i facilitar  l’atenció personalitzada a cada alumne.

• En aquesta etapa, l’anglès s’utilitza com a llengua vehicular d’una matèria no lingüística com és el Medi Natural (Science, en anglès). D’aquesta manera, la dedicació horària en anglès duplica els mínims establerts pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

• Els alumnes de Cicle Superior participen en el Programa eTwinning, en el marc del qual treballen diferents projectes amb alumnes d’escoles d’arreu d’Europa, amb els quals estableixen, a través de diferents recursos tecnològics,  intercanvis virtuals. Els de Cicle Mitjà, a més, contacten amb alumnes de la mateixa edat d’escoles del Regne Units amb la finalitat de dur a terme activitats conjuntes en anglès. És el que anomenem Internacionalització.

• Durant el Science Day, els alumnes de Primària exposen els experiments científics que han estat treballant en la matèria de Science als alumnes de la resta de nivells.

• Coincidint amb la proximitat de la Setmana Santa, els alumnes de 6è de Primària preparen una desfilada de barrets estrambòtics, confeccionats per ells mateixos, per commemorar la divertida tradició britànica anomenada Easter Bonnet Parade. Participen en aquesta activitat tots els alumnes d’Infantil i Primària.

ESO (1r a 4t)

• S’imparteixen 3 hores setmanals d’English  per curs, més 1 hora setmanal addicional d’anglès complementari a 2n, 3r i 4t d’ESO. Cal remarcar que aquesta matèria s’imparteix en grups reduïts.

• Els alumnes de 2n d’ESO participen en el Programa eTwinning, en el marc del qual treballen diferents projectes amb alumnes d’escoles d’arreu d’Europa, amb els quals, a través de diferents recursos tecnològics, estableixen intercanvis virtuals. És el que anomenem Internacionalització.

Batxillerat

• S’imparteixen 3h setmanals d’English amb tot el grup classe.

• S’ofereix 1h hora setmanal addicional de repàs d’anglès amb la mateixa professora de la matèria.

Activitats comunes i entre etapes

• English Time. Jornada d’immersió lingüística en anglès a totes les etapes.

• Easter Egg Hunt. Els alumnes de 2n d’ESO preparen aquesta activitat per als alumnes d’Infantil. Es tracta d’una tradició estesa pels països de parla anglesa en què els més grans amaguen ous de Pasqua en un lloc concret, i expliquen una història en anglès als més petits per tal que en puguin trobar l’amagatall.

• Padrinatge amb alumnes de P5. Els alumnes de 4t d’ESO visiten mensualment els alumnes de P5, amb els quals,  i a través del treball per racons (puppets, story time, chinese whispers, Simon says…), aprofundeixen en el vocabulari anglès.

• Teatre en anglès. A Infantil, rebem una companyia que duu a terme una representació en anglès.

Addicionalment, a partir del curs 2017-18 oferim el PROGRAMA INTERNACIONAL DUAL (US HIGH SCHOOL) que possibilitat als alumnes a partir 3r d’ESO assolir la titulació High School nord-americana, sempre que s’hagin aprovat les  matèries necessàries per a la convalidació d’aquest títol.

Des del curs 2015-2016, l’Escola Meritxell impulsa la utilització de la llengua anglesa com a llengua vehicular i de comunicació habitual en l’Espai Migdia, Actualment, el 50% de l’equip de monitors utilitza l’anglès de forma habitual per comunicar-se amb els alumnes.

Així mateix, des de l’any 2012, l’Escola Meritxell ofereix el servei de CIC Idiomes a les famílies interessades a rebre un suport qualificat que garanteixi un nivell òptim d’anglès per als seus fills. Es tracta d’un espai de perfeccionament, programat en horari extraescolar per facilitar la participació de tots els alumnes que ho desitgin.

Resultats Acadèmics

Totes aquestes estratègies tenen com objectiu comú i fonamental  l’assoliment, per part dels nostres alumnes, d’un nivell competencial òptim en llengua anglesa. I així ho avalen els resultats acadèmics:

2014-2015 2015-2016 2016-2017
Expedient Batxillerat Escola Meritxell 7,08 7,71 7,14
Selectivitat Escola Meritxell 7,53 8,56 6,96
Selectivitat Catalunya 7,26 7,52 6,09
Compartir:

  • -

Nou Diploma Dual International High School

Tags : 

L’Escola Meritxell signa un acord que permetrà els nostres alumnes optar a una titulació de Batxillerat reconeguda als Estats Units.

Diploma Dual de l’American High School i l'Escola MeritxellTornem de vacances amb una molt bona notícia per a tota la comunitat Meritxell: hem arribat a un acord amb Academica International Studies pel qual els nostres alumnes, a partir de 3r d’ESO, podran optar al Diploma Dual Internacional de l’American High School, titulació oficial de Batxillerat dels Estats Units d’Amèrica.

El Programa Dual ofereix als alumnes la possibilitat de cursar dos programes d’estudis al mateix temps i obtenir les dues titulacions simultàniament, a l’Escola Meritxell de manera presencial i les assignatures del currículum americà via online. Aquest programa ha estat creat per Academica Corporation amb la finalitat de preparar els estudiants per assolir els millors nivells de competència, que els ajudaran a enfrontar-se amb un mercat de treball globalitzat i summament competitiu.

Aquesta titulació atorga a l’alumne la mateixa titulació que reben els alumnes nord-americans de Academica en finalitzar el Batxillerat i està reconegut en tots els estats i en les seves universitats.

Academica està present ja a més de 250 escoles a tot l’estat i s’estén a França, Itàlia, Argentina, Colòmbia, Equador, Perú, Veneçuela, Mèxic, Xile, Corea i Xina, entre d’altres països.

El Programa es focalitza en tres objectius fonamentals:

  • Immersió lingüística: la totalitat del programa es desenvolupa en anglès. Els alumnes es poden comunicar diàriament amb professors nadius, participen en Live Sessions amb altres companys i, en definitiva, es defensen autònomament en anglès, la qual cosa augmenta la seva confiança i destresa. En resum, adquireixen un nivell bilingüe avançat.
  • Immersió tecnològica: l’alumne marca el seu ritme d’aprenentatge, és responsable de la construcció dels seus coneixements i és protagonista del seu propi procés formatiu. L’educació virtual desenvolupa la capacitat de pensament crític i destreses d’investigació i anàlisi d’informació. Acabarà dominant les tecnologies digitals més avançades.
  • Immersió personal: l’alumne adquireix responsabilitat i maduresa en el treball, amb un alt nivell d’autonomia, aprenentatge de la gestió del temps, capacitat d’adaptació i flexibilitat per treballar en entorns diferents i multiculturals.

El nivell d’exigència és similar al d’una activitat extraescolar, amb una dedicació d’entre tres i cinc hores setmanals, depenent del nivell d’anglès inicial i del curs escolar en què comença, ja que l’alumne del Diploma Dual no ha d’estudiar una mateixa assignatura (matemàtiques, física, literatura…) dues vegades, en anglès i català, sinó tan sols les matèries específiques del país (llengua, història, cultura…), mentre que la resta se li convalida.

Els serveis educatius d’Academica i les seves institucions estan acreditats amb els estàndards més alts del país: l’Estat de Florida i el seu Departament d’Educació, l’US Department of Education, les National Blue Ribbon Schools, Advanced i l’Association of Colleges and Schools (SACS).

Amb aquest acord, que considerem molt positiu per als alumnes i famílies de l’escola, seguim apostant per un model educatiu obert al món i que vol donar als alumnes eines per millorar l’autosuperació i l’autonomia perquè ells mateixos puguin afrontar qualsevol repte, tal com estableix el nostre programa ExACCT.

Si voleu més informació no dubteu a trucar-nos al 937 556 550 o enviar-nos un email a secretaria@escolameritxell.org

Compartir:

  • -

Recollida d’aliments Càritas

El passat mes de maig, amb motiu de la nostra festa de Primavera, va tenir lloc una campanya de recollida d’aliments amb la qual van col·laborar moltes de les nostres famílies. En total, se’n van recollir 236 Kgs, que es destinaran a les persones més desvalgudes i que més ho necessiten.

En nom de Càrites, i en el nostre propi, volem donar-vos les gràcies per fer palès, una vegada més, aquest gran esperit solidari.

Festa meritxell

El nostre més sincer agraïment!

Compartir:

  • -

CAE-100% d’aprovats

No hi ha res tan satisfactori com comprovar que tots els alumnes que s’han preparat a CIC Escola d’Idiomes Mataró per superar la prova del CAE-Certificate in Advanced English al juny han aconseguit el seu objectiu.

Des d’aquí, us fem partícips de la nostra  enorme satisfacció i us donem les gràcies per la confiança dipositada en el nostre equip.

Congratulations and have a lovely summer!

 

 

Compartir:

  • -

Magnífica actuació dels nostres alumnes a les finals dels Jocs Escolars de Mataró

Aquest cap de setmana s’han disputat, a Mataró, les finals de diferents modalitats dels Jocs Escolars.

En Escacs, cal destacar l’actuació de Víctor Gabañach, alumne nostre de 6è de Primària, que s’ha proclamat Campió de Mataró en la categoria d’Aleví.

En Patinatge, la nostra escola va classificar per a les finals gairebé la totalitat de les patinadores que hi participaven. La nostra alumna Paula Pascual (1r de Primària) va aconseguir el Campionat de Mataró en la categoria de Pre-Benjamí. Per la seva part, les també alumnes nostres Sara Fonollà (5è de Primària) i Anna Mans (4t de Primària) es van proclamar Sotscampiones en les categories d’Aleví i Benjamí, respectivament.

Des d’aquí felicitem l’Ivete i la Carla per l’excel·lent treball que han dut a terme amb l’equip de patinatge.

Enhorabona a tots!!

 

Compartir:

  • -

Som el que decidim ser

Tags : 

Ara que s’acosta el final de curs és un bon moment per repassar si hem assolit els objectius i els propòsits que ens havíem marcat a l’inici i, al mateix temps, comença la feina de definir-ne de nous.

Però com per a l’Escola Meritxell el més important és el desenvolupament dels alumnes en totes les vessants possibles (emocional, social, intel·lectual i acadèmic), hem pensat que aquest any siguin ells mateixos qui ens expliquin quins són els seus objectius.

Estem molt contents de presentar-vos el vídeo on un grup d’alumnes de l’escola, en representació de tota la comunitat, ens diuen què volen ser quan siguin grans.

Perquè a l’Escola Meritxell volem que els nostres alumnes arribin tan lluny com vulguin i siguin allò què han decidit ser.

El nostre agraïment als alumnes que hi van col·laborar i als professors que ens varen donar suport a l’hora de la gravació.

Festa de Primavera

Volem aprofitar per recordar-vos que el proper dissabte 20 de maig celebrarem una nova edició de la nostra Festa de Primavera.

Tenim previstes moltes novetats que s’aniran succeint al llarg del dia i segur que, si us animeu, gaudirem del molts bons moments tots plegats.

Hi sou tots convidats, famílies, amics, professors, i tothom que vulgui venir a gaudir d’un dia al mig de la natura i conèixer l’entorn i la comunitat de l’Escola Meritxell.

Us hi esperem!

La Direcció

Compartir:

  • -

100% d’aprovats en el CAE

No hi ha res tan satisfactori com comprovar que tots els alumnes que s’han preparat a CIC Escola d’Idiomes Mataró per superar la prova del CAE-Certificate in Advanced English- han aconseguit el seu objectiu.

Des d’aquí, us fem partícips de la nostra  enorme satisfacció i us donem les gràcies per la confiança dipositada en el nostre equip.

La nostra més sincera enhorabona a tots!

 

 

Compartir:

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies