NOTÍCIES

  • -

Últims dies per aprendre anglès amb descomptes Meritxell!

Aprofiteu els últims dies de promoció a CIC Idiomes “Early Bird Promotion”

Fins el 2 de març pots gaudir d’un descompte molt especial per a les estades lingüístiques a l’estranger i a les colònies d’estiu en anglès del CIC. I aquí no s’acaba tot, perquè també hi ha descomptes per germans.

I tot gràcies a una oferta especial que CIC Escola d’Idiomes ha preparat per a la comunitat que formem a l’Escola Meritxell.

CIC Idiomes Escola Meritxell MataróEls alumnes de l’escola poden escollir entre quedar-se a Catalunya i participar d’una de les colònies que tenen preparades o viatjar a l’estranger i aprendre d’una altra cultura completament nova per a ells.

Les colònies en anglès a Catalunya són per a nens dels 6 als 15 anys i es pot escollir entre 1, 2 o 3 setmanes amb un programa dissenyat per CIC Escola d´Idiomes. Totes les estades compten amb el nivell de qualitat que sempre ofereix el CIC: immersió en anglès des del minut zero, grups reduïts, activitats esportives i de lleure, menús especials, etc.

I si vols que el teu fill visqui una experiència inoblidable també podeu escollir entre les estades a l´estranger per a nens i joves dels 9 als 19 anys. Pot ser amb una família o a una residència i d’entre diferents especialitats des de les d’esport fins a les de música o ciència. Tenim totes les opcions possibles per a que s’ho passin molt bé i, alhora, aprenguin anglès en un entorn impressionant.

Podeu consultar totes les opcions i activitats tant de les colònies en anglès com de les estades a l’estranger a la web del CIC Escola d’Idiomes o bé trucar al telèfon 932 001 133.

Però fes-ho abans del 2 de març. No et quedis sense plaça!

Compartir:

  • -

Tots els alumnes mereixen una atenció personalitzada

Tags : 

“No és que hi hagi més dificultats d’aprenentatge sinó que es fan més valoracions per saber les causes del fracàs escolar”

Quan parlem d’aprenentatge, d’escolarització o de qualsevol assumpte relacionat amb l’educació, esdevé més freqüent escoltar la sentència: “Cada vegada hi ha més alumnat amb dificultats d’aprenentatge”. No obstant, val a dir que això no és del tot cert. El que sí hi ha són més diagnòstics. És un tema que s’ha convertit en la gran preocupació dels pedagogs, de les famílies i de la majoria de persones dedicades a la docència.

Així doncs, a què es degut aquest increment tan destacat?

Antigament ─i parlem de tot un bagatge cultural fermament arrelat─ quan un/a  alumne/a  no seguia els aprenentatges de la mateixa manera que la resta de la classe, s’avisava la família i aquesta optava, bàsicament, per a posar un reforç particular que el que feia era repetir aquells mateixos conceptes que havia treballat a l’aula. L’objectiu d’aquest ajut era arribar a mecanitzar els aprenentatges essencials i així poder assolir els mateixos objectius que la resta. Però, què passava amb aquell/a alumne/a que,  tot i l’ajuda,  no aconseguia assolir-los?  El resultat era ben clar: un estudiant destinat al fracàs escolar.

En canvi,  en l’actualitat,  el procés emprat en aquests casos passa dues fases bàsiques. En primer lloc, s’esbrina el motiu pel qual hi ha una deficiència en l’aprenentatge. Després,  s’intenta trobar una solució. Sabem que les dificultats que presenta l’alumnat  poden ser degudes a diverses causes: dislèxia, TDAH, TEA, PAS…

Generalment, des de l’escola s’observen signes d’alerta i s’avisa la família. A partir d’aquí, és habitual que aquesta segueixi les indicacions del centre educatiu i opti per a fer-ne  una valoració externa. Aleshores, d’aquest estudi en poden sorgir dues opcions: la primera,  que es descarti un diagnòstic concret i es consideri que la dificultat respon a un tema maduratiu, o bé, que hi hagi un diagnòstic clar que requereixi una intervenció per a obtenir una millora. Així doncs, a  partir d’aquest diagnòstic comença tot un procés.

En primer lloc,  i el més important, és l’acceptació per part de la família que hi ha una situació que esdevé problemàtica. Segons el diagnòstic,  la família necessita més o menys temps per acceptar la dificultat del fill/a,  ja que, d’entrada,  sempre se sol pensar en les  bones capacitats i habilitats, però mai en les dificultats. No forma part dels nostres esquemes que el/la  nostre/a fill/a  pugui tenir un diferent  funcionament que la resta dels companys.  Aquest procés no sol ser fàcil i, a vegades,  requereix un temps llarg d’acceptació que entorpeix l’inici del seguiment acurat que aquests tipus d’alumnes necessiten.

Ara bé, un cop s’ha fet aquest procés d’acceptació,  l’ajuda per part del nucli familiar comença a ser efectiva. Els pares entenen que,  per aconseguir l’èxit escolar,  el camí  resultarà  més llarg i requerirà molt més esforç; comprenen que hauran d’estar constantment coordinats amb l’escola i, fins i tot,  amb un suport extern (psicòleg, logopeda, optometrista….); són conscients de que tota la dinàmica  implicarà una inversió de temps i de logística, per part de la família, molt important.

És obvi que, des de l’escola, també hi haurà una implicació diferent amb aquest/a alumne/a. S’informarà la família de quines seran les intervencions per part del centre i caldrà buscar espais de coordinació família-escola. D’altra banda, s’haurà de treballar la part emocional del fill o de la filla perquè entengui que hi ha altres camins per arribar a l’èxit escolar,  però que caldrà treballar de valent (“haurà de ser una gran formigueta”). El camí no serà fàcil; no obstant, és de vital importància fer-li interioritzar que “ell/a pot”  i  buscar quines són les seves aptituds i habilitats per tal de potenciar-les al màxim.

Marta Català - Psicopedagoga i mestra d’Educació Primària a l'Escola Meritxell de MataróDes del centre educatiu, a banda de treballar la part emocional, també caldrà fer les adaptacions curriculars pertinents per fer el camí més adequat a les necessitats requerides en cada cas. Es prendran mesures organitzatives, metodològiques, etc. En fi, un ampli ventall de mesures que caldrà adequar acuradament per a obtenir els millors objectius possibles.

En definitiva, no és que hi hagi més dificultats d’aprenentatge sinó que es fan més valoracions per saber les causes del fracàs escolar. I un cop diagnosticades sempre són més fàcils de superar per part de l’alumnat, si el camí a seguir es realitza de forma conjunta entre la família i l’escola.

 

Marta Català i Sala

Psicopedagoga i mestra d’Educació Primària
Escola Meritxell de Mataró

Compartir:

  • -

Comença el 2n quadrimestre del CIC

El proper 12 de febrer al CIC Escola d’Idiomes Mataró – Escola Meritxell comencem el segon quadrimestre per a que nens i nenes puguin millorar el seu anglès, preparar-se millor per aquest món global i, també, poder obtenir els certificats oficials de First i d’Advanced.

El primer quadrimestre ha estat tot un èxit tant pel nombre d’alumnes matriculats com per la dinàmica de les classes. Aquest any hem introduït dinàmiques noves. Hem començat a treballar amb “Projectes” a partir de 5è de primària.

En aquest Projecte, els alumnes de 5è primària inventen un RAP. Super cooooolllll!! És el Rap amb la música de PRINCE OF BELAIR, una manera molt divertida de practicar el Present Simple i el Present Continuous. No toquem els llibres però, aprenem anglès!

Primer, en grups, vam haver d’escriure frases amb els temps verbals corresponents (fent servir always, never, often, now, at the moment, etc) i amb el vocabulari que havíem estudiat a classe, fent servir frases en afirmatiu, negatiu i interrogatiu. Després la professora corregeix l’exercici i seguidament els nens inventen una coreografia.

Ballar és molt divertit però aprendre-t´ho després de memòria, ja costa més 🙂

La professora avalua tant la part del Writing, com la part de Speaking. I aquí en teniu una altra mostra.

Però també aquest primer quadrimestre hem fet jocs I amb els més grans. Aquest any hem fet el Creative Writing Contest.

Amb aquest esperit comencem el segon quadrimestre que esperem que serà també molt divertit i, alhora, profitós a nivell de coneixements. Per aquest segon quadrimestre, si voleu apuntar els vostres fills a algun dels nostres cursos podeu consultar el catàleg de tots els nivells i cursos que podeu trobar al CIC Escola d’Idiomes Mataró – Escola Meritxell i descarregar-vos el full d’inscripció que podeu enviar per mail a l’adreça de correu electrònic: secretaria@escolameritxell.org, o per fax al número 938 536 020.

Si teniu cap dubte també ens podeu trucar al número 937 556 550.

Però no oblideu que s’ha de fer abans del 12 de febrer!

Ens queden molt poquetes places disponibles!!!

No oblideu que tenim cursos per a joves durant la setmana i intensius els divendres de 15:00 a 17:45.

I amb garantia d’èxit perquè el 97% dels nostres alumnes superen les proves del First i el 100% han superat el CAE.

Compartir:

  • -

Jornada d’Aules Obertes 2018

Una de les decisions més importants de la vida adulta és portar un infant al món. És una decisió important, valenta i amorosa. Però, sobretot, és una decisió d’una alta responsabilitat. Un ésser humà que creixerà, formarà la seva personalitat, a voltes s’equivocarà i constantment aprendrà. En aquest camí vital dels primers anys de creixença serà molt important que els adults que l’acompanyin esdevinguin puntals ferms que entenguin que de la seva educació en seran, en part més o menys rellevant, responsables.

A l’Escola Meritxell entenem que la nostra missió té molt a veure amb aquest acompanyament vital dels infants, i l’entenem sempre basat en el protagonisme de les famílies d’aquests infants a qui proporcionem la calidesa, la confiança i el recolzament necessaris durant tota l’etapa d’escolarització. Des dels 3 anys fins els 18, ajudem a establir un cercle de cooperació constant entre la família, l’escola i d’altres possibles agents que puguin interactuar en qualsevol moment, tot situant sempre en el centre d’aquesta relació, l’infant o el jove.

L’Escola Meritxell ha estat, és i continuarà sent un gran descobriment per moltes famílies que hi troben allò tan important que cerquen al portar un infant al món: una escola acollidora.

Ara que, potser, esteu pensant a quina escola voleu portar l’any vinent els votres fills, us volem convidar a viure una Jornada d’Aules Obertes a l’Escola Meritxell.

Escola Meritxell de Mataró. Jornada d'aules obertes Infantil i Primària febrer 2018.

El calendari de les Jornades d’Aules Obertes del 2018 és el següent:

* Educació Infantil i Primària: dijous, 15 de febrer, a les 9h i dissabte, 17 de febrer, a les 10h.

* Educació Secundària Obligatòria: dimarts, 27 de febrer, a les 19h.

* Batxillerat: dimarts, 13 de març a les 19h.

No us perdeu aquesta experiència. Ens encantarà conèixer-vos.

Recordeu que en cas de no poder assistir a les Jornades d’Aules Obertes, podeu demanar entrevista amb el Director Pedagògic de l’Escola, qui us atendrà personalment, trucant al 93 755 65 50 o envieu un email a secretaria@escolameritxell.org

Compartir:

  • -

L’Escola Meritxell amb La Marató de TV3

L’Escola Meritxell ha participat un any més, de forma activa, en la Marató de TV3, dedicada enguany a les malalties infeccioses.

Com en edicions anteriors, i en suport a la recerca clínica per superar aquestes malalties, l’escola ha organitzat diverses activitats i xerrades informatives adreçades als alumnes del centre.

La col·laboració de tota la comunitat educativa ha permès que les accions programades hagin estat un èxit.

Els diners recaptats (2.299,49€) han estat ingressats al compte de la Fundació La Marató de TV3.

Compartir:

  • -

Creative Writing Contest

Tags : 

Aquest any, i per primer cop, el CIC Escola d’Idiomes Mataró-Escola Meritxell convoca un concurs d’escriptura en anglès per celebrar el Nadal.

El alumnes matriculats al nostre servei per a perfeccionar l’anglès entre 3er d’ESO (grup 301) i 2on de Batxillerat (grup 602) podran optar a guanyar un val per valor de 25 euros per a gastar a la Llibreria El Tramvia de Mataró.

CIC Idiomes Escola Meritxell MataróHi haurà 5 categories:

  • 301 Intermediate
  • 401 Upper- Intermediate
  • 403 FCE
  • 501 CAE 1
  • 601 CAE 2

Què heu de fer per guanyar els 25 euros?

És molt fàcil. Tots els alumnes de cada grup han d’escriure un conte de Nadal en anglès amb una extensió de 120 a 220 caràcters, depenent del nivell, i que sigui creatiu, nadalenc i original.

El conte s’haurà d’entregar el mateix divendres 15 de desembre amb el nom de l’alumne que el presenta i el títol.

Aquella mateixa tarda, un tribunal composat per tot el professorat de CIC Idiomes de divendres es reunirà per decidir els guanyadors en cadascuna de les cinc categories.

El Tribunal no només valorarà la correcta utilització de la gramàtica anglesa, sinó que també tindrà en compte la creativitat i l’ús de girs i expressions col·loquials , així doncs, esforceu-vos-hi!

Abans d´acabar la classe de divendres a les 17.45, el guanyador de cada categoria rebrà el seu premi, el val per valor de 25 euros, i llegirà davant dels seus companys el conte seleccionat.

Si un dels vostres fills està matriculat en algun curs del CIC Escola d’Idiomes Mataró-Escola Meritxell , animeu-lo a presentar-se al concurs. Li permetrà posar en pràctica tot el que ha après en aquest primer trimestre alhora que s’ho passarà molt bé inventant una història sobre el Nadal. I mai està de més el premi econòmic, és clar!!

WE ENCOURAGE YOU TO JOIN THIS CHRISTMAS TALE CONTEST AND TRY TO DO YOUR BEST!

Compartir:

  • -

Seguim amb el procés de millora de les nostres instal·lacions

Tags : 

L’entorn és un factor fonamental per desenvolupar amb èxit i eficiència qualsevol tasca; fins i tot, per ajudar-nos a copsar amb més facilitat un concepte. Condiciona el nostre estat d’ànim, la nostra predisposició al treball i la percepció d’allò que ens ofereix l’escola.

En aquest sentit, l’Escola Meritxell gaudeix d’un entorn natural privilegiat, i els seus espais, amplis i funcionals, s’han anat transformant i adaptant a les canviants necessitats de la nostra comunitat educativa.

En l’actualitat, el nostre centre compta amb espais i instal·lacions diferenciats, que acullen les diferents etapes educatives. L’edifici de Batxillerat, de construcció recent, és, sense cap dubte, el més modern i sostenible de tots. Els seus aularis, laboratoris, biblioteca, sala d’actes i de reunions, són un exemple de funcionalitat i d’aprofitament de les condicions ambientals, en un equilibri entre edificació i entorn. La seva inauguració, el curs 2010-2011, va ser la culminació d’un projecte ambiciós.

Seguint amb aquesta mateixa filosofia, el curs 2016-2017 vam abordar la reforma de l’edifici principal, reforma que, atesa la seva envergadura i la complexitat que suposa l’activitat d’una escola, es dilatarà necessàriament en el temps, implementant-se en diferents fases. La primera d’elles, duta a terme durant els mesos d’estiu, va consistir en la remodelació i modernització de la Secretaria i d’alguns dels seus espais annexos. L’objectiu era crear un àrea de treball moderna, diàfana, agradable i pràctica, en consonància amb la imatge d’ordre, calidesa, funcionalitat i modernisme que volem transmetre.

Interior Escola Meritxell de Mataró

Paral·lelament, i també durant l’època estival, es va escometre el projecte de renovació de la instal·lació de gas, amb el propòsit de millorar-ne l’eficiència energètica i, sobretot, la confortabilitat del nostre alumnat i personal. Aquesta actuació tindrà continuïtat en finalitzar l’actual curs escolar.

No podem oblidar tampoc que en el decurs dels darrers anys hem millorat considerablement totes les nostres infraestructures tecnològiques, donant cobertura a les necessitats que comporta la gran quantitat de dispositius amb què treballa alumnat i professorat, en el marc del projecte pedagògic ExACCT.

Secretaria Escola Meritxell de Mataró

En aquests moments, i en un treball conjunt entre l’equip d’arquitectes i els diferents claustres de l’escola, s’està mirant d’establir les línies mestres a partir de les quals es dissenyaran o remodelaran els diversos espais de l’edifici principal, en un exercici de visualització de quina és l’escola que finalment voldrem per a tots.

Aprofitant la jornada d’activitats amb què donem pas a les vacances de Nadal, us convidem a que vingueu i comproveu personalment quines han estat aquestes millores. Si ara no us és possible, les Jornades d’Aules Obertes que se celebraran a primers de l’any vinent també seran un bon moment.

Compartir:

  • -

Els resultats dels alumnes ens avalen

Tags : 

A la primera Newsletter d’aquest curs adjuntàvem un informe amb els resultats de les proves de competències bàsiques dels alumnes de l’Escola Meritxell comparats amb els dels alumnes de tot Catalunya, i també amb els dels alumnes de les escoles adscrites a l’AEC (Agrupació Escolar de Catalunya), patronal que aplega centres concertats d’un perfil similar al de l’Escola Meritxell.

Què són les proves de competències bàsiques?

Són unes proves que es realitzen anualment, i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

Creixement Personal a l'Escola Meritxell de MataróEl Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya les dissenya, passa i avalua; les realitzen un total de de 70.000 nens i nenes del territori.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Per a què serveixen les proves de competències bàsiques?

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

Quins son els resultats de l’Escola Meritxell?

Analitzem el percentatge d’alumnes d’ambdós nivells educatius que, d’acord amb els resultats, se situa en la franja mitja-alta i alta.

A 6è de Primària, destaquem que:

  • En el conjunt de matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) es mantenim, per tercer any consecutiu, per sobre de la mitjana de Catalunya.
  • En Anglès, el 92,5% dels nostres alumnes assoleix uns resultats molt superiors a lamitjana catalana (68,4%) i a la de l’AEC (86,4%).
  • En Matemàtiques, però, i després de tres anys d’uns resultats excel·lents, hem patit una petita davallada. Tanmateix, això ens esperona a redoblar els esforços en aquest curs 2017-18. Així i tot, continuem situant-nos per sobre de la mitjana catalana.
  • Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

  • Per primer cop, i en el conjunt de les cinc matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès, Matemàtiques i Ciència i Tecnologia), la totalitat de resultats està per sobre dels assolits pels alumnes de tot Catalunya i de l’AEC.
  • En quatre d’elles, hem igualat o millorat els resultats aconseguits el curs 2015-16. En Matemàtiques, en canvi, hem experimentat un lleuger descens, encara que ens mantenim per sobre de la mitjana catalana i de la de l’AEC.
  • En Anglès i Català assolim, per cinquè any consecutiu, els millors resultats de Catalunya. Això reforça la nostra clara aposta per l’aprenentatge d’idiomes.
  • A Ciència i Tecnologia, matèria d’anàlisi des del curs passat, tot i que estem per sobre de la mitjana global, encara ens queda camí per recórrer i millorar. És un repte que assumim amb il·lusió.
  • Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I, tot i que encara no són els oficials del Departament d’Educació de la Generalitat, aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU comparativament amb el total de Catalunya.

En primer lloc, cal deixar palès l’èxit que suposa que, per 8è any consecutiu, el 100% dels nostres alumnes hagi aprovat les PAU i que, des del curs passat, més del 72% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.

Analitzats els resultats en clau interna, constatem que el 90% dels nostres alumnes superen el Batxillerat. Podeu accedir a l’informe sencer a través d’aquest enllaç.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític, persones que puguin arribar a ser el que realment volen ser.

Compartir:

  • -

L’anglès a l’escola

Tags : 

En un món globalitzat, l’eina que més pot ajudar els joves a obrir-se pas dins d’un mercat laboral sense fronteres és el domini de quantes més llengües, millor. D’entre totes, però, l’anglès és la més acceptada com a llengua de comunicació gairebé universal.

International programs - Promoting the stay of our students abroad - Escola Meritxell MataróAquest és un neguit generalitzat entre els pares,  que sovint ens pregunten sobre el nostre model d’ensenyament de l’anglès i sobre els resultats i la preparació dels alumnes de l’Escola Meritxell.

Fem, doncs, un repassada de tot allò que, depenent de l’etapa, posem en pràctica a l’escola per garantir un excel·lent aprenentatge d’aquesta llengua. Es tracta d’un compromís que queda explicitat en el nostre Projecte Educatiu de Centre.

Educació Infantil (P3 a P5)

• Dedicació del 100% de les hores d’activitats complementàries a la immersió lingüística en anglès; 5h setmanals durant les quals tots els inputs que rep l’alumne són en  llengua anglesa.

• Suport, a l’aula, d’una auxiliar que es comunica amb tothom (alumnes, mestres, famílies…) exclusivament en anglès.

• Intercanvi, a través de recursos tecnològics,  de cançons i altres activitats en anglès entre els nostres alumnes de P5 i alumnes de la mateixa edat d’escoles del Regne Unit.  En són exemple, l’Oxford Montessori School i la Chichester Free School.

Educació Primària (1r a 6è)

• Els alumnes tenen una assignació horària setmanal d’anglès com a matèria lectiva. A partir de 2n de Primària, els grups-classe es desdoblen per poder treballar aquesta matèria en grups reduïts i facilitar  l’atenció personalitzada a cada alumne.

• En aquesta etapa, l’anglès s’utilitza com a llengua vehicular d’una matèria no lingüística com és el Medi Natural (Science, en anglès). D’aquesta manera, la dedicació horària en anglès duplica els mínims establerts pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

• Els alumnes de Cicle Superior participen en el Programa eTwinning, en el marc del qual treballen diferents projectes amb alumnes d’escoles d’arreu d’Europa, amb els quals estableixen, a través de diferents recursos tecnològics,  intercanvis virtuals. Els de Cicle Mitjà, a més, contacten amb alumnes de la mateixa edat d’escoles del Regne Units amb la finalitat de dur a terme activitats conjuntes en anglès. És el que anomenem Internacionalització.

• Durant el Science Day, els alumnes de Primària exposen els experiments científics que han estat treballant en la matèria de Science als alumnes de la resta de nivells.

• Coincidint amb la proximitat de la Setmana Santa, els alumnes de 6è de Primària preparen una desfilada de barrets estrambòtics, confeccionats per ells mateixos, per commemorar la divertida tradició britànica anomenada Easter Bonnet Parade. Participen en aquesta activitat tots els alumnes d’Infantil i Primària.

ESO (1r a 4t)

• S’imparteixen 3 hores setmanals d’English  per curs, més 1 hora setmanal addicional d’anglès complementari a 2n, 3r i 4t d’ESO. Cal remarcar que aquesta matèria s’imparteix en grups reduïts.

• Els alumnes de 2n d’ESO participen en el Programa eTwinning, en el marc del qual treballen diferents projectes amb alumnes d’escoles d’arreu d’Europa, amb els quals, a través de diferents recursos tecnològics, estableixen intercanvis virtuals. És el que anomenem Internacionalització.

Batxillerat

• S’imparteixen 3h setmanals d’English amb tot el grup classe.

• S’ofereix 1h hora setmanal addicional de repàs d’anglès amb la mateixa professora de la matèria.

Activitats comunes i entre etapes

• English Time. Jornada d’immersió lingüística en anglès a totes les etapes.

• Easter Egg Hunt. Els alumnes de 2n d’ESO preparen aquesta activitat per als alumnes d’Infantil. Es tracta d’una tradició estesa pels països de parla anglesa en què els més grans amaguen ous de Pasqua en un lloc concret, i expliquen una història en anglès als més petits per tal que en puguin trobar l’amagatall.

• Padrinatge amb alumnes de P5. Els alumnes de 4t d’ESO visiten mensualment els alumnes de P5, amb els quals,  i a través del treball per racons (puppets, story time, chinese whispers, Simon says…), aprofundeixen en el vocabulari anglès.

• Teatre en anglès. A Infantil, rebem una companyia que duu a terme una representació en anglès.

Addicionalment, a partir del curs 2017-18 oferim el PROGRAMA INTERNACIONAL DUAL (US HIGH SCHOOL) que possibilitat als alumnes a partir 3r d’ESO assolir la titulació High School nord-americana, sempre que s’hagin aprovat les  matèries necessàries per a la convalidació d’aquest títol.

Des del curs 2015-2016, l’Escola Meritxell impulsa la utilització de la llengua anglesa com a llengua vehicular i de comunicació habitual en l’Espai Migdia, Actualment, el 50% de l’equip de monitors utilitza l’anglès de forma habitual per comunicar-se amb els alumnes.

Així mateix, des de l’any 2012, l’Escola Meritxell ofereix el servei de CIC Idiomes a les famílies interessades a rebre un suport qualificat que garanteixi un nivell òptim d’anglès per als seus fills. Es tracta d’un espai de perfeccionament, programat en horari extraescolar per facilitar la participació de tots els alumnes que ho desitgin.

Resultats Acadèmics

Totes aquestes estratègies tenen com objectiu comú i fonamental  l’assoliment, per part dels nostres alumnes, d’un nivell competencial òptim en llengua anglesa. I així ho avalen els resultats acadèmics:

2014-2015 2015-2016 2016-2017
Expedient Batxillerat Escola Meritxell 7,08 7,71 7,14
Selectivitat Escola Meritxell 7,53 8,56 6,96
Selectivitat Catalunya 7,26 7,52 6,09
Compartir:

  • -

Nou Diploma Dual International High School

Tags : 

L’Escola Meritxell signa un acord que permetrà els nostres alumnes optar a una titulació de Batxillerat reconeguda als Estats Units.

Diploma Dual de l’American High School i l'Escola MeritxellTornem de vacances amb una molt bona notícia per a tota la comunitat Meritxell: hem arribat a un acord amb Academica International Studies pel qual els nostres alumnes, a partir de 3r d’ESO, podran optar al Diploma Dual Internacional de l’American High School, titulació oficial de Batxillerat dels Estats Units d’Amèrica.

El Programa Dual ofereix als alumnes la possibilitat de cursar dos programes d’estudis al mateix temps i obtenir les dues titulacions simultàniament, a l’Escola Meritxell de manera presencial i les assignatures del currículum americà via online. Aquest programa ha estat creat per Academica Corporation amb la finalitat de preparar els estudiants per assolir els millors nivells de competència, que els ajudaran a enfrontar-se amb un mercat de treball globalitzat i summament competitiu.

Aquesta titulació atorga a l’alumne la mateixa titulació que reben els alumnes nord-americans de Academica en finalitzar el Batxillerat i està reconegut en tots els estats i en les seves universitats.

Academica està present ja a més de 250 escoles a tot l’estat i s’estén a França, Itàlia, Argentina, Colòmbia, Equador, Perú, Veneçuela, Mèxic, Xile, Corea i Xina, entre d’altres països.

El Programa es focalitza en tres objectius fonamentals:

  • Immersió lingüística: la totalitat del programa es desenvolupa en anglès. Els alumnes es poden comunicar diàriament amb professors nadius, participen en Live Sessions amb altres companys i, en definitiva, es defensen autònomament en anglès, la qual cosa augmenta la seva confiança i destresa. En resum, adquireixen un nivell bilingüe avançat.
  • Immersió tecnològica: l’alumne marca el seu ritme d’aprenentatge, és responsable de la construcció dels seus coneixements i és protagonista del seu propi procés formatiu. L’educació virtual desenvolupa la capacitat de pensament crític i destreses d’investigació i anàlisi d’informació. Acabarà dominant les tecnologies digitals més avançades.
  • Immersió personal: l’alumne adquireix responsabilitat i maduresa en el treball, amb un alt nivell d’autonomia, aprenentatge de la gestió del temps, capacitat d’adaptació i flexibilitat per treballar en entorns diferents i multiculturals.

El nivell d’exigència és similar al d’una activitat extraescolar, amb una dedicació d’entre tres i cinc hores setmanals, depenent del nivell d’anglès inicial i del curs escolar en què comença, ja que l’alumne del Diploma Dual no ha d’estudiar una mateixa assignatura (matemàtiques, física, literatura…) dues vegades, en anglès i català, sinó tan sols les matèries específiques del país (llengua, història, cultura…), mentre que la resta se li convalida.

Els serveis educatius d’Academica i les seves institucions estan acreditats amb els estàndards més alts del país: l’Estat de Florida i el seu Departament d’Educació, l’US Department of Education, les National Blue Ribbon Schools, Advanced i l’Association of Colleges and Schools (SACS).

Amb aquest acord, que considerem molt positiu per als alumnes i famílies de l’escola, seguim apostant per un model educatiu obert al món i que vol donar als alumnes eines per millorar l’autosuperació i l’autonomia perquè ells mateixos puguin afrontar qualsevol repte, tal com estableix el nostre programa ExACCT.

Si voleu més informació no dubteu a trucar-nos al 937 556 550 o enviar-nos un email a secretaria@escolameritxell.org

Compartir:

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies