MONITORATGE

Partim de la idea que el temps de migdia que els infants passen a l’escola s’ha d’assemblar, tant com sigui possible, al que passarien a casa. Volem que sigui un temps que els alliberi de la necessària atenció i esforç que requereixen les tasques escolars, i que permeti als infants reemprendre la jornada de la tarda amb la millor disposició per a afrontar la feina a l’aula.

La tasca de monitoratge, tal i com l’entenem, va necessàriament lligada a l’educació en uns hàbits alimentaris saludables i –encara més– a la creació d’una veritable cultura gastronòmica en el marc del nostre entorn cultural.

A més d’aprendre a menjar bé, els infants poden triar entre jugar, llegir, descansar, cantar, escoltar contes, jugar a ping-pong, fer esport i moltes coses més.

Els infants disposen de racons permanents i d’altres temporals que els permeten escollir l’activitat que els ve de gust fer, i tenen l’opció, a més, de proposar i participar en diferents tallers. En cadascun dels racons hi ha sempre un monitor.

Els tallers són organitzats pel propi equip de monitoratge, amb la coordinació i valoració de la Coordinadora del Centre, L’Elena Garcia, i la Coordinadora Pedagògica de Dino, la Susana Fernández.

Els monitors reben formació permanent per aprendre i millorar l’atenció a l’infant i la dinamització del lleure a l’espai de migdia.

 

Activitats de lleure

Són aquells espais destinats a activitats que tenen lloc de manera continuada al llarg del curs escolar. Es prioritza la creació de , com a mínim , dos racons d’activitats permanents:

  • Un que faciliti l’activitat física , localitzat a la pista d’esports. En el marc d’aquest racó , tenen lloc jocs de pilota , a partir dels quals es fan competicions , lliguetes o campionats.
  • Un que faciliti activitats més “tranquil·les”. En el marc d’aquest racó , tenen lloc activitats en què els infants juguen , asseguts , a contruccions , jocs de taula , jocs simbòlics , llegeixen o escolten contes ,...

Són aquells espais destinats a activitats que tenen lloc de manera puntual. Aquestes activitats faciliten altres opcions de joc als alumnes , i els dóna la possibilitat d’ampliar , progressivament , el joc del dia a dia.

Els tallers són activitats que enriqueixen els racons que més èxit tenen entre els alumnes. Van sorgint durant el curs , a partir de les propostes dels infants i de l’equip de monitors.

Una vegada al mes , i concidint amb el dia que l'equip de cuina elabora un menú basat en els usos culinaris d'altres països , els monitors organitzen activitats tradicionals del països en qüestió.

Compartir:

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies