Molt bons resultats a les proves de competències bàsiques

Com vàrem fer l’any passat us fem un anàlisi del resultats de l’escola dins les proves de competències bàsiques. Si no sabeu que són, després de l’análisi us en fem un resum.

Resultats de l’Escola Meritxell

A 6è de Primària, destaquem que:

• En el conjunt de matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) ens mantenim, per quart any consecutiu, per sobre de la mitjana de Catalunya.

• En Anglès, el 88% dels nostres alumnes assoleix uns resultats molt superiors a la mitjana catalana (64,6%) i a la de l’AEC (82,9%).

• En Medi Natural, prova de nova incorporació al sistema d’avaluació externa, els nostres alumnes han assolit un 76,5% de resultats en la zona superior (mitjana-alta o alta), en comparació al 60,3% de la mitjana catalana i el 74,4% de la mitjana AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

• Enguany en Matemàtiques, Anglès i Ciència i Tecnologia, els nostres alumnes han assolit uns resultats en la zona superior (mitjana-alta i alta) molt destacables respecte la mitjana catalana i la de l’AEC.

• En Llengua Catalana i Castellana, seguim per sobre de la mitjana catalana i molt a prop de la mitjana AEC.

•  Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU.

En primer lloc, cal deixar palès l’èxit que suposa que, per 9è any consecutiu, el 100% dels nostres alumnes hagi aprovat les PAU el mes de juny i que el 66% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.

Analitzats els resultats en clau interna, constatem que el 98% dels nostres alumnes superen el Batxillerat. Podeu accedir a l’informe sencer a través d’aquest enllaç.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític.

Què són les proves de competències bàsiques?

Creixement Personal a l'Escola Meritxell de MataróSón unes proves que realitza anualment el Departament d’Ensenyament i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

3a EDICIÓ PREMIS ExACCT

3rs. Premis ExACCT de l'Escola Meritxell de Mataró. Innovació i creativitat