Estudiar com als Estats Units des del Maresme

• L’acord amb Academica ens permet oferir una titulació reconeguda a totes les universitats dels Estats Units des de casa nostra.

• L’Emy Patton ens explica com està anant aquest primer any del Programa Dual.

A l’Escola Meritxell de Mataró hem llançat aquest any un ambiciós programa per permetre que els nostres alumnes aconsegueixin, a més a més de la titulació pròpia de Batxillerat, l’American High School Diploma i tot gràcies a un acord amb Academica, una institució amb més de 150 escoles als Estats Units i que ja imparteix aquest programa a altres escoles arreu d’Europa

El programa és interdisciplinari i prepara els estudiants per obtenir els millors nivells de competència amb tres objectius:

? Immersió lingüística: pensen i treballen en anglès i poden comunicar-se a diari amb professors nadius.

? Immersió tecnològica: és totalment online, el que també garantirà el domini de les tecnologies aplicades a l’aprenentatge.

? Immersió personal: l’alumne és fa més responsable i madura abans perquè el treball és altament autònom i aprèn a gestionar el temps.

Diploma Dual de l’American High School i l'Escola Meritxell

Però l’alumne no està sol, té un tutor, jo mateixa a l’Escola Meritxell i un altre als Estats Units, que l’ajudem i donem suport en tot moment i mirem de treure el millor d’ell mateix. El programa és flexible per a què sigui possible compatibilitzar-lo amb els estudis d’ESO o Batxillerat ja que només s’han de cursar 6 assignatures (4 obligatòries i 2 optatives) durant tota la seva durada.

Aquest programa es pot començar a partir de 3r d’ESO, quan comença el High School als Estats Units, i el que requerim de l’alumne és que tingui un bon nivell d’anglès (fem una prova abans de començar), que siguin responsables i autònoms i, sobretot, que siguin constants. Si agafen un bon hàbit a l’inici del programa els serà més fàcil treure uns bons resultats i no notaran més pressió que altres alumnes quan arribin a Batxillerat.

En acabar els estudis, l’alumne té la mateixa titulació que els estudiants d’Academica als Estats Units i això li permetrà entrar a qualsevol universitat americana. A més a més amb una doble titulació l’alumne demostrarà que té disciplina i habilitats d’aprenentatge, coses que són molt valorades en el mercat laboral. També haurà cursat disciplines diferents i s’haurà relacionat amb alumnes d’arreu del món el que suposarà un enriquiment personal molt valuós.

Així doncs, serà important anar felicitant-lo i animant-lo pel gran esforç que fa durant aquest temps.

Escola Meritxell de Mataró. Jornada d'aules obertes març 2018.

Si us interessa que el vostre fill pugui tenir aquesta doble titulació podeu trucar-nos al 937 556 550 o enviar-nos un email a secretaria@escolameritxell.org i us donarem tota la informació necessària. També podeu venir a les Jornades d’Aules Obertes del proper dimarts 13 de març a les 19h i us informarem personalment.

Emy Patton
Responsable del Programa Dual Academica-Escola Meritxell