Entrega dels primers Premis ExACCT a la innovació

Els premis són fruit d’un programa d’innovació pedagògica que va endegar l’escola fa dos anys.

Premien projectes d’innovació -presentats pels propis alumnes- que es fonamentin en els tres eixos de l’escola: Creativitat, Treball Cooperatiu i Noves Tecnologies.

Ara fa dos anys, vàrem endegar un ambiciós programa que anomenem ExACCT (Educar per a un Aprenentatge Creatiu, Cooperatiu i Tecnològic.) perquè es basa a canviar la manera com els alumnes adquireixen coneixements, habilitats, destreses i actituds, i afecta tant a la metodologia pedagògica com als recursos que s’utilitzen a l’aula i, fins i tot, als mateixos objectius a assolir.

Dins d’aquest profund canvi, l’escola va decidir que havien de ser els propis alumnes els protagonistes dels resultats, més enllà de les qualificacions que assolissin; així van néixer els Premis ExACCT a la innovació, que han estat convocats aquest curs per primera vegada. El passat 20 d’abril, en l’acte oficial d’entrega de premis, es va viure el fruït de tot un any de treball i esforç per part dels alumnes.

En aquesta primera edició es van presentar 80 alumnes que van desenvolupar 22 projectes en tres categories, des de 5è de Primària fins a Batxillerat. Els projectes premiaven la creativitat, l’aprenentatge cooperatiu i l’ús de les tecnologies aplicades, i van des d’un esborrador digital, una pel·lícula amb Stop Motion fins a una mà robòtica.

Un jurat format per quatre professionals vinculats al món de

• l’emprenedoria: Xavier Verdaguer, emprenedor i impulsor de l’Imagina Creatitvy Center,
  • la innovació: Franc Ponti, expert en Innovació i Creativitat, reputat conferenciant i professor de l’escola de negocis EADA,
  • la cultura: Pere Coll, reconegut escultor, pinto, gravador i dissenyador de joies mataroní amb projecció internacional i
  • la formació: Joan Mateo, Catedràtic de Mètodes d’Investigació i Diagnòstic en Educació,  Secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, i President del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu

van escollir els millors premis de cadascuna de les 3 categories definides.

Els premiats van ser:

• Categoria Mercè Serras (5è i 6è de Primària): Nil Pomares, Paula Marí, Héctor Martín, Víctor Puig
  • Categoria 1r, 2n i 3r d’ESO: Laia Garcia, Marta Marfany
  • Categoria 4t d’ESO i Batxillerat: Nil Mandri i Àlex Pérez
Guanyadors i Jurat dels Premis ExACCT de l'Escola Meritxell

Guanyadors i Jurat dels Premis ExACCT de l’Escola Meritxell, entregats el passat 20 d’abril de 2017

Amb una sala plena de gom a gom, l’acte de lliurament va començar amb unes paraules de benvinguda de l’Eduard Solé, Director Pedagògic de l’escola, que ens va explicar quin és l’objectiu d’aquests premis. A continuació, Franc Ponti va fer un parlament sobre què vol dir ser un emprenedor innovador i què cal fer per ser-ho. Segons Ponti, l’emprenedor és curiós i observador, i per això està sempre al dia de les tendències i necessitats de la societat, desafia els convencionalismes i fa allò què ningú més fa perquè no té por al fracàs ni al canvi. Finalment, va assenyalar que els projectes presentats als premis ExACCT eren una bona mostra d’aquesta actitud emprenedora i, alhora, innovadora.

L’acte va acabar amb unes paraules del President de la Fundació Meritxell felicitant els guanyadors i els finalistes, esperonant  tots els alumnes de l’escola a presentar-se a la segona edició dels premis, i agraint la seva dedicació als professors involucrats en l’organització, a tots els qui han col·laborat en el seu èxit, a la direcció de l’escola i a la comunitat Meritxell en general.

A la pàgina de l’escola a Facebook podreu veure un recull de les imatges de l’acte. Feu clic a la imatge.

Des d’aquí volem donar les gràcies a tots els alumnes que han presentat un projecte, als pares i mares i a tots els assistents a l’acte.

Però, això no va acabar aquí perquè al dia següent el Nil Mandri va guanyar també el Premi al millor treball de recerca al #InstallParty que es va organitzar al TecnoCampus de Mataró. I, amb aquest, ja portem dos anys seguits guanyant al #InstallParty. Aquí en teniu la prova. Moltes felicitats Nil!

Ens veiem als Premis ExACCT 17-18!