Els resultats dels alumnes ens avalen

A la primera Newsletter d’aquest curs adjuntàvem un informe amb els resultats de les proves de competències bàsiques dels alumnes de l’Escola Meritxell comparats amb els dels alumnes de tot Catalunya, i també amb els dels alumnes de les escoles adscrites a l’AEC (Agrupació Escolar de Catalunya), patronal que aplega centres concertats d’un perfil similar al de l’Escola Meritxell.

Què són les proves de competències bàsiques?

Són unes proves que es realitzen anualment, i que avaluen les competències i coneixements bàsics que l’alumnat ha d’haver assolit al final de l’educació primària i de l’educació secundària obligatòria. Es passen a 6è de primària i a 4t ESO, respectivament.

Creixement Personal a l'Escola Meritxell de MataróEl Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya les dissenya, passa i avalua; les realitzen un total de de 70.000 nens i nenes del territori.

El currículum orientat a l’adquisició de competències estableix que la finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i que esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu, que ens ha tocat viure.

Per a què serveixen les proves de competències bàsiques?

Aquestes proves permeten, al Departament d’Ensenyament i a cada centre educatiu, disposar d’informació acurada sobre l’evolució de l’alumnat i sobre els punts forts i febles que cal potenciar o corregir en cada cas.

Quins son els resultats de l’Escola Meritxell?

Analitzem el percentatge d’alumnes d’ambdós nivells educatius que, d’acord amb els resultats, se situa en la franja mitja-alta i alta.

A 6è de Primària, destaquem que:

• En el conjunt de matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès i Matemàtiques) es mantenim, per tercer any consecutiu, per sobre de la mitjana de Catalunya.
  • En Anglès, el 92,5% dels nostres alumnes assoleix uns resultats molt superiors a lamitjana catalana (68,4%) i a la de l’AEC (86,4%).
  • En Matemàtiques, però, i després de tres anys d’uns resultats excel·lents, hem patit una petita davallada. Tanmateix, això ens esperona a redoblar els esforços en aquest curs 2017-18. Així i tot, continuem situant-nos per sobre de la mitjana catalana.
  • Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

A 4t d’ESO, volem posar de relleu que:

• Per primer cop, i en el conjunt de les cinc matèries analitzades (Català, Castellà, Anglès, Matemàtiques i Ciència i Tecnologia), la totalitat de resultats està per sobre dels assolits pels alumnes de tot Catalunya i de l’AEC.
  • En quatre d’elles, hem igualat o millorat els resultats aconseguits el curs 2015-16. En Matemàtiques, en canvi, hem experimentat un lleuger descens, encara que ens mantenim per sobre de la mitjana catalana i de la de l’AEC.
  • En Anglès i Català assolim, per cinquè any consecutiu, els millors resultats de Catalunya. Això reforça la nostra clara aposta per l’aprenentatge d’idiomes.
  • A Ciència i Tecnologia, matèria d’anàlisi des del curs passat, tot i que estem per sobre de la mitjana global, encara ens queda camí per recórrer i millorar. És un repte que assumim amb il·lusió.
  • Consulteu l’informe sencer en aquest enllaç.

I, tot i que encara no són els oficials del Departament d’Educació de la Generalitat, aprofitem per fer un breu apunt sobre quins han estat els resultats assolits pels alumnes de 2n de Batxillerat a les PAU comparativament amb el total de Catalunya.

En primer lloc, cal deixar palès l’èxit que suposa que, per 8è any consecutiu, el 100% dels nostres alumnes hagi aprovat les PAU i que, des del curs passat, més del 72% accedeixi a la seva primera opció universitària gràcies a la nota obtinguda.

Analitzats els resultats en clau interna, constatem que el 90% dels nostres alumnes superen el Batxillerat. Podeu accedir a l’informe sencer a través d’aquest enllaç.

Us convidem també a consultar el Projecte Educatiu de Centre per tal de conèixer quins són els nostres objectius, el nostre model educatiu i la nostra metodologia per formar persones ben preparades, compromeses amb la societat, i amb esperit crític, persones que puguin arribar a ser el que realment volen ser.