CIC IDIOMES

CIC Idiomes Escola Meritxell Mataró

Els nostres punts forts


La Fundació Meritxell ha iniciat un procés de col.laboració amb la Institució Cultural del CIC, amb el clar i decidit propòsit d’oferir una oferta de qualitat en l’ensenyament d’idiomes a la comarca.

L’objectiu conjunt és aconseguir que Escola Meritxell – CIC Escola d’Idiomes-Mataró esdevingui i es consolidi com un referent de prestigi a tot el Maresme.

CIC Escola d’Idiomes està avalada pels més de 50 anys dedicats a l’organització de cursos d’idiomes.

Compta, des de sempre, amb la col.laboració de destacats professionals, especialistes en l’ensenyament de diferents llengües estrangeres. Actualment, imparteix classes d’anglès, francès i alemany, tant a les seves escoles de Via Augusta i Gràcia, com al nou centre de Sant Cugat, així com també a altres centres escolars, universitats, empreses i institucions que, com l’Escola Meritxell, han confiat en el seu mètode.

CIC Escola d’Idiomes forma el professorat de manera contínua, amb un estil i metodologia propis, posant especial èmfasi en les noves tecnologies (web tools 2.0) que s’utilitzen a l’aula.

L’alumnat, gràcies al seguiment personalitzat de l’equip de coordinació de CIC i de l’Escola Meritxell, té garantit el màxim progrés en el seu aprenentatge. Els resultats ho demostren: el 97,36% dels alumnes Meritxell ha superat els exàmens del FIRST.

Per la seva àmplia experiència i els excel.lents resultats assolits al llarg d’aquests anys, CIC Escola d’Idiomes ha obtingut un reconeixement que li permet tenir un paper clau en l’obtenció de certificats i titulacions.

Les escoles de CIC Escola d’Idiomes reben cada any alumnes que provenen d’àmbits diversos. No obstant això, l’Escola integra aquesta diversitat amb el seu propi estil i metodologia, característiques aquestes que l’han convertida en una escola de referència en el món de l’aprenentatge dels idiomes.

Objectius de l’Escola CIC Idiomes Mataró-Escola Meritxell


Els objectius de l’Escola són de dos tipus: socioculturals i pedagògics.

Amb relació als objectius socioculturals, l’Escola promou de manera molt especial el respecte envers la personalitat de l’altre pel simple fet que tots els alumnes poden provenir d’escoles amb projectes educatius diferents, d’edats i d’àmbits socioculturals diversos.

L’Escola d’Idiomes es planteja, entre d’altres objectius, fer perdre la por al “desconegut”. Un nou idioma amb la seva càrrega de diferències a tots els nivells (fonètic, semàntic, kinèsic, etc..) pot fer por fins al punt de bloquejar l’expressivitat d’un estudiant. El professor s’esforçarà a introduir progressivament els trets diferencials del nou idioma mitjançant exercicis propis de la didàctica de la llengua estrangera i utilitzarà materials molt diversos i actuals (escrits, àudio, vídeo) per a motivar l’estudiant de manera que arribi a estimarse el nou idioma d’aprenentatge. L’objectiu és que l’estudiant accepti situar-se en un context lingüístic diferent, que se’l faci seu i que “s’hi trobi de gust” utilitzant-lo.

Els objectius pedagògics es redueixen a l’adquisició de competències i habilitats lingüístiques. L’estudiant ha de demostrar un progrés constant en la seva expressió i comprensió orals i escrites, tant per a poder desenvolupar-se sense problemes en l’entorn de la seva llengua d’aprenentatge, com per assolir els màxims nivells de competències definits en el Marc Europeu de Competències Lingüístiques, i poder presentar-se als exàmens oficials.

El rigor en l’estudi i la creació d’hàbits de treball a l’aula constituiran la clau de l’èxit. Som conscients que és necessari treballar a partir de la “necessitat”. L’aprenentatge ha de ser funcional. En aquest sentit, cal destacar l’elaboració i presentació regular de treballs individuals i grupals, seguint pautes marcades pels professors, i la immediatesa de les correccions dels treballs escrits i l’expressió oral (tant a nivell fonètic i semàntic, com d’elaboració del discurs i elecció del registre adequat en el cas de presentacions orals).

Els nostres professors són professionals altament qualificats i amb l’idoneïtat per a ensenyar una llengua estrangera. Segueixen regularment una formació metodològica, que permet la incorporació de nous elements didàctics i afavoreix l’aplicació a classe d’una metodologia en constant evolució.

“Parlar” un idioma és molt més que dominar perfectament una estructura lingüística diferent: és també, comunicar emocions, sentiments, valors. El desig de l’Escola és que els nostres estudiants parlin.

Compartir:

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Aceptar

ACEPTAR
Aviso de cookies